Täiendkoolituse programm “Perekonnanõustamine ja kliendikesksed paigutused”

• See koolitus on mõeldud psühholoogidele, psühhoterapeutidele, nõustajatele, arstidele, sotsiaaltöötajatele, pedagoogidele, juristidele ja teistele inimestega töötavatele spetsialistidele.

• Koolituse käigus õpivad ja omandavad eespool mainitud abispetsialistid uut meetodit klientidega töötamiseks – “süsteemsed paigutused”. See on isiksusele orienteeritud psühhoteraapia meetod, mille abil võib töötada klientide erinevate vajadustega, nende psühhosomaatiliste seisundite ja tunnetega, mis segavad normaalset elufunktsioneerimist mitteadekvaatsed hirmud, agressioon, foobiad, ärevus, igatsus jt . See meetod võimaldab töötada ka erinevate sõltuvuste, konfliktide, armukolmnurkade, põlvest põlve kanduvate negatiivsete programmide, raskete emotsionaalsete seisunditega jms.

PROGRAMM

PEREKONNAPAIGUTUSTE ALUSED. TEOORIA JA PRAKTIKA.

• Peamised tööjärgud: paigutusintervjuu, kliendi vajaduse väljaselgitamine, terapeudi ülesande kindlaks tegemine, algkuju paigutamine, kliendi süsteemi uuring ja lahenduse otsing, perekonnapaigutuse lõpp.
• Faktid ja fenomeenid. Mille peale tuleks tähelepanu pöörata algkuju paigutamisel.
• Asendajate tsirkulaarne küsitlus.
• Paigutamistöös kasutatavad põhivõtted.
• Rollide ümberpaigutus, ema delegeerib lapsele teisele inimesele kuuluva rolli .
• Lapse põiming rolliga, mis kuulub perekonnas teisele inimesele, selle mehhanism.
• Terapeudi, nõustaja, põhipositsioonid paigutamistöös.
• Rollide tagastamise paigutused.

VANEMATE PEREKOND KUI SÜSTEEM

• Kes kuuluvad vanemateperekonda.
• Vanemateperekonna hieraarhia.
• Vanemateperekonnas kehtivad reeglid.
• Baaskujud ja head kohad perekonnapaigutustes vanemate ning lastega töötamisel. Lapse põimingu mehhanism teise rolliga perekonnas.
• Põiming ja selle võimalikud asted. Oma elu, vanemate, perekonna, suguvõsa mõisted.
• Lapse baaskäitumine ema või tema funktsiooni täitva isiku suhtes.
• Situatsioonid, mis rikuvad armastust ema või isa vastu.
• Rikutud armastuse taastamise põhimõtted.
• Peamised süsteemsed dünaamikad, mis tekivad vanemate ja laste vahel.
• Delegeerimisdünaamika – vanemate ülesanded lastele ja nende täitmine, delegeerimiskonfliktid.
• Situatsioonid, mis rikuvad vanemate armastust laste vastu, ja nende tagajärjed.
• Abikaasade eelmised partnerid ja nende mõju lastele.
• Abikaasade lahkuminek ja selle mõju lastele. Lojaalsuse konflikt lapses vanemate lahkuminekul.
• Abikaasade konfliktid – koalitsioonid, alliansid, lapsed vanemate usaldusisikutena, laste kaasatõmbamine konfliktidesse.
• Õed, vennad, nende mõju üksteisele ja vanematele.
• Eri juhtumid laste ja vanemate omavaheliste suhetega töötamisel.

ARENG JA KASVAMINE VANEMATE PEREKONNAS

• Meesteks ja naisteks saamine. Vabalt valitud ühendused.
• Tüdrukute kasvamise peamised asted ema ja isa suhtes.
• Poiste kasvamise peamised asted ema ja isa suhtes.
• Mehelikkus ja naiselikkus.
• Seksuaalsus.

MEES JA NAINE. SUHTED PAARIS. KUIDAS PAARIST SAAB PEREKOND.

• Praegune perekond, selle lapsed.
• Partnerluse skeem, partnerlust mõjutavad asjaolud.
• Pikaajalise ja õnneliku partnerluse eeldused, reeglid.
• Millal vabal tahtel koos elavatest inimestest saab perekond.
• Erinevatesse süsteemidesse kuuluva inimese süsteemide hieraarhia.
• Partnerluse lõpetamine.
• Süsteemse tasakaalustamise põhimõtted.

SUGUVÕSA SÜSTEEM, SEOSED JA SUHTED SUGUVÕSAS.

• Kes kuuluvad sugulussüsteemi.
• Sugulussüsteem – esivanemad, energia, ressurside ja koormamiste, kandumine vanematelt noorematele.
• Sugulussüsteemis kehtivad tavad.
• Millele tuleb pöörata tähelepanu sugulussüsteemi positsioonidega töötamisel.

ELU JA SURM

• Elutsükkel
• Universumi skeem
• Hingeteed
• Nurisünnitatud lapse võtmine
• Tööetapid
• Agressorid ja ohvrid
• OAPT- ruut, ohver, agressor, päästja, tunnistaja
• Süsteemse tasakaalustamise põhimõtted.

AUTOPOEETILISED, SÜMPTOOMSED, SUPERVISIOONSED PAIGUTUSED, PAIGUTUSTEGA TÖÖTAMISE ERIFORMAADID JA ALAD.

• Terapeut, tema perekond, teraapiline stiil. Varjatud paigutuste liigid. Sümptomid – sugukonna probleemsete kohtade näitajad. Paigutus: probleemid,lahendused, liikumine eesmärgi poole.
• Supervisioonsed paigutused, nende peamised mudelid. Vastastikuse toime kolmeaspektiline mudel.
• Kolmeaspektiline paigutus: probleemid, lahendused.

KOOLITUSE ÜLDKESTVUS 272 AKADEEMILIST TUNDI:

kaheksa kolmepäevast seminari, 24 päeva 8 ak.tundi päevas: kokku 192 ak. tundi, kus süsteemsete paigutuste treenerite, superviisorite juhtimisel õpitakse teooriat, meetodit ja omandatakse isiklikke kogemusi;

48 ak.tundi praktilist rühmatööd, kus treenerite juhtimisel harjutatakse tehnikaid ja kujundatakse oskusi perekonnapaigutuste meetodi rakendamiseks nii klientidega töötamisel kui ka endaoma perevajaduste ning probleemide lahendamisel, kahepäevased rühmatööd 8 ak. tundi päevas või kolmepäevased rühmatööd 4 ak. tundi päevas.

4-päevane supervision ja lõppsetifitseerimine (8 tundi päevas, 32 ak. t) rühmas SP supervisorite juhendamisel kliendiga kahe iseseisva töö tegemiseks ja "valgete laikude" tuvastamiseks spetsialisti töös.

ÕPETAJAD:

Mihhail Burnjasev, MAPT-e liige- korrespondent, psühholoogiliste teaduste kandidaat. Tegutsev kliiniline psühholoog, süsteemne terapeut, orgkonsultant, nõustab 1991. aastast alates. Süsteemse - fenomenoloogilise psühhoteraapia ning süsteemsete paigutuste treener, õpetab süsteemseid paigutusi 1999. aastast alates. Süsteemse-fenomenoloogilise psühhoteraapia ja süsteemsete paigutuste superviisor.

Anzelika Lensment, psühholoogiliste teaduste kandidaat, psühholoog, süsteemne pereterapeut, filosoofiamagister, süsteemse-fenomenoloogilise psühhoteraapia ja süsteemsete paigutuste rahvusvaheline treener.

KOOLITUSE MAKSUMUS: 2083,20 eurot + KM

TOIMUMISKOHAD::

Kadaka 4, Tallinn
Tulika 19, Tallinn
Uus 2, Jõhvi

Lisainfo tel: +372 52 63 216 või e-postil: See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.