Soome keel A2 (120)

Täienduskoolitusasutuse nimetus:

Eterna Koolituskeskus OÜ

Õppekava nimetus:

Soome keel A2

Õppekavarühm:

Keeleõpe

Õppe kogumaht:

200 ak tundi, millest 120 ak tundi on auditoorset õpet ja 80 ak tundi iseseisvat tööd.

Sihtrühm:
Isikud, kelle keeleoskuse tase vastab A1-tasemele ning kes soovivad jätkata soome keele õppimist.

Õppe eesmärk:

Koolituse lõpuks on õppija omandanud oskuse kõneleda ja kirjutada soome keeles lihtsamaid tekste, saab hakkama suhtlemisega igapäevaelu situatsioonides, omab algteadmisi grammatika.

Õpiväljundid:
Koolituse lõpuks õppija:

KUULAMINE

  • mõistab lühikeste, lihtsate ja selgelt esitatud tekstide põhisisu;
  • suudab tabada lihtsamat faktiinfot teleuudistes;

RÄÄKIMINE

  • oskab lihtsal viisil väljenduda igapäevateemadel;

LUGEMINE

  • mõistab lihtsaid tekste, mis sisaldavad sagedasti kasutatavaid sõnu;
  • mõistab lühikesi isiklikke kirju, igapäevaseid juhiseid ning silte ja teateid avalikes kohtades.

KIRJUTAMINE

  • oskab kirjutada sõnumeid, isiklikke kirju ning täita ametlikke dokumente oma iskuandmetega;

Õppesisu:

ÜLDTEEMAD:

  • Soome ja Eesti kultuur, pühad ja kombed
  • Isikuandmed (kontaktandmed, sünniaeg ja –koht, perekond, sugulased)
  • Kodu (elamu kirjeldamine, kodune ümbrus, kodune majapidamine)
  • Igapäevaelu (sisseostude tegemine, riietus, olme)
  • Reisimine ja vaba aeg (huvid, erinevad vaba aja veetmise viisid, ilm, uued kohad, vaatamisväärsused)
  • Inimsuhted (suhted teiste inimestega, sõprus, emotsioonid, iseloom)
  • Haridus (hariduskäik, võõrkeelte õppimine)
  • Ametid ja kutsevalik
  • Perekondlikud sündmused ja tähtpäevad
  • Eesti asukoht ja sümboolika, riigikord, tähtpäevad ja kultuuritavad
  • Koolitee ja -elu
  • Tee küsimine ja juhatamine

GRAMMATILISED TEEMAD:

  • Isikulised asesõnad
  • Nimisõna käänded, kohakäänded, mitmuse nimetav
  • Tüvevaheldus, sealhulgas astmevaheldus
  • Omadussõnade võrdlusastmed
  • Küsisõnad, küsimuste moodustamine
  • Põhiarvsõnade käänamine (kauppa on auki kahdeksasta kuuteen).
  • Järgarvsõnad ja nende käänamine (asun viidennessä kerroksessa).
  • Tegusõna oleviku ja lihtminevku vormid
  • Tingiv kõneviis, selle kasutamine viisaka palve, soovi edastamiseks
  • Verbitüübid (I-IV), astmevaheldus
  • Pitää/tykätä-verbi rektsioon
  • Asesõnad (näitavad asesõnad tämä, tuo, se, siduv asesõna joka), isikuliste asesõnade käänamine (minulla, meitä jne).
  • Sidesõnad (ja, että, mutta, koska, että, jotta)
  • Ees- ja tagasõnad (kanssa, yli, vaille, vieressä, edessä, takana jne).
  • Määrsõnad (hyvin, varmasti jne).    
  • Ajaväljendid (tänä aamuna, viime vuonna jne), kuupäev (kuudes tammikuuta jne). Nädalapäevad (maanantai, maanantaina jne), kellaaeg.
  • Küsisõnade ja vastuste seos (millä kirjoitat? kynällä jne).  

Õppemeetodid:

Rollimängud, ajurünnak, arutluskaart, intervjuu, juhitud diskussioon, mõistekaart, probleemõpe, grupi- ja paaristöö, vabakirjutamine

Õppekeskkond:
Õppekeskkonnana mõistetakse õppijaid ümbritseva vaimse, sotsiaalse ja füüsilise keskkonna kooslust, milles õppijad arenevad ja õpivad. Sotsiaalse ja vaimse keskkonna kujunemisel osalevad nii koolitajad ja koolituskeskuse töötajad kui ka õppijad. Efeketiivseks keeleõppeks luuakse vastastikusel lugupidamisel ja üksteise seisukohtade arvestamisel põhinevad ning kokkuleppeid austavad suhted; märgatakse ja tunnustatakse kõikide õppijate pingutusi ja õpiedu; ollakse abivalmid ja toetavad.

Koolituskeskuse õppekeskkond moodustub füüsilisest keskkonnast. Õpperuumid on turvalised ja vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele. Klassides on iga õppija jaoks piisavalt ruumi ja valgust. Ruumid, sisseseade ja õppevara on esteetilise väljanägemisega. Klassid on varustatud tänapäevase esitlustehnikaga, on olemas projektor, ekraan ja sülearvutid. Õppimiseks kasutatakse nüüdisaegseid info- ja kommunikatsioonitehnoloogiatel põhinevaid õppematerjale ja vahendeid. Koolituskeskusel on õppeklassid Jõhvis, samuti kasutatakse koostööpartnerite õppeklasse Tallinnas, Narvas ja teistes Eestimaa linnades. Klassis on võimalik laudu ja toole paigutada vastavalt vajadusele, et toetada erinevate õppemeetodite kasutamist. Koolituskeskusel on olemas mobiilsed klassiarvutid. Vajadusel varustatakse iga õppija sülearvutiga. Igaks kursuseks on ette valmistatud õpimapid ja õppematerjalid. Koolituskeskus tagab igale koolitusel osalejale kohvipausi, kui kursus on pikem kui 2 tundi. Olenevalt kursusest ja vajadusest on võimalus kasutada internetiühendust. Koolitusgruppide suurused on erinevad, sõltuvalt koolituse sisust, kuid eesmärgiks on tagada individuaalne areng koolituse jooksul ning õpimotivatsiooni säilimine. Lisaks õpe toimub ka veebipõhiselt Zoom’i keskkonnas.

Iseseisev töö:

Jooksvad iseseisvad tööd koduseks lahendmiseks         

Õppematerjalide loend:

  • Kenttälä, M. 1998. Kieli käyttöön: suomen kielen alkeisoppikirj. Helsinki: Yliopistopaino
  • Sark, K.2009. Hyvä-parempi-paras:soomekeele õppekomplekt algajaile (raamat ja 2 CD) Tallinn: Iduleht
  • Lisamaterjalid internetist

Nõuded õpingute lõpetamiseks, sh hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid:

Õpingute lõpetamise eelduseks on osalemine vähemalt üheksakümnes (90) kontakttunnis. Õpingute lõpetamiseks tuleb sooritada lõputest (suuline vestlus) positiivsele tulemusele, s.t vastavalt hindamiskriteeriumidele.

Hindamismeetod

Hindamiskriteeriumid

Suuline vestlus

  • õppija räägib lihtsamate lausetega kursusel läbitud teemadest vastavalt õpiväljunditele
  • kasutatakse õppes ka enesehindamist ja kaaslaste antud hinnanguid

Kursuse läbimisel väljastatav dokument:

  • Eterna Koolituskeskus OÜ tunnistus, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud.
  • Tõend, kui õpitulemusi ei ole saavutatud, kuid õppija võttis osa õppetööst. Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule, kuid mitte juhul, kui õppija osales vähem kui pooltes tundides.

Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus:

Soome keele kui teise keele õpetaja või soome filoloogi kõrgharidus.

Õppekava kinnitamise aeg:

04.03.2016

reaalsus min

 

asutus min

laste1 min