Eesti keele B2-taseme eksamiks ettevalmistava kursuse 1. moodul (B2.1)

1. Täienduskoolitusasutuse nimetus


Eterna Koolituskeskus OÜ


2. Õppekava nimetus


Eesti keele B2-taseme eksamiks ettevalmistava kursuse 1. moodul (B2.1)


3. Õppekavarühm


Keeleõpe


4. Õppe kogumaht


Moodul B2.1

Mooduli B2.1 õppe kogumaht on 165 ak tundi, millest on 80 ak tundi auditoorset õpet klassiruumis ja 70 ak tundi iseseisvat tööd, sealhulgas 15 ak tundi veebipõhist õpet.


5. Sihtrühm ja õppe alustamise tingimused

Sihtrühmaks on täiskasvanud, kelle keeleoskuse tase vastab B1-tasemele, kes soovivad jätkata eesti keele õppimist 1. moodulil, omandada teadmisi ja keeleoskusi antud mooduli teemade raames ning saada ettevalmistust B2-taseme eksami sooritamiseks.

Õppe alustamise tingimused on koolitusele registreerimine ja Eterna Koolituskeskuse keeletaseme testimise (vestluse) läbimine keeleõpetaja poolt.


6. Õppe eesmärgid

Koolituse lõpuks mõistab õppija keerukate tekstide põhisisu, suudab ladusalt vestelda eesti keeles, oskab isiklikku ja erialast elu puudutavatel teemadel luua selget teksti ning selgitada oma vaatenurka. Õppija saab B2-taseme eksami sooritamiseks vajaliku ettevalmistuse, mis võimaldab tal üle minna kas järgmisele moodulile (B2.2) või minna tasemeeksamile.

Moodul B2.1 on eesti keele B2-taseme eksamiks ettevalmistava kursuse 1. osa. Selle mooduli lõpus korraldatakse vahetestimist, mille eesmärk on kontrollida, millisel määral õppija on saavutanud 1. mooduli õpiväljundid.


7. Õpiväljundid

Koolituse lõpuks õppija:

  • laiendab sõnavara, mis on seotud tema isikliku ja erialase eluga;
  • mõistab tekste endale tuttavatel teemadel;
  • väljendub ladusalt, korrektselt ja mõjusalt õpinguid, tööd ja vaba aega puudutavatel teemadel;
  • kasutab spontaanses suhtluses grammatiliselt üsna õiget keelt;
  • oskab kirjutada selgeid tekste oma huvivaldkonna teemade piires.


8. Õppesisu

Mooduli B2.1 üldteemade hulka kuuluvad need teemad, mis puudutavad peamiselt õppija isiklikku ja perekondlikku elu, tema hariduskäiku ja töökogemusi ning vaba aja veetmise võimalusi. Lisaks käsitletakse tervise ja tervisliku eluviisiga seotud teemasid. Antud teemade käsitlemine annab õppijale oskusi arutleda küsimusi, mis puudutavad tema elu ja isiksust.

Mooduli B2.1 üldteemad:

  • ENDAST JA TEISTEST RÄÄKIMINE (elu- ja hariduskäik; harrastused ja huvialad)
  • HARIDUS (Eesti haridussüsteem; elukestva õppimise võimalused; elukutse valik; keelte õppimine)
  • ELUKUTSE, AMET JA TÖÖ (ametid, elukutsed; tööd puudutavad küsimused; töökoosolekud ja läbirääkimised; probleemsed olukorrad töökeskkonnas; töö ja elukutse vajalikkus)
  • IGAPÄEVAELU, KODU JA KODUKOHT (suhted pereliikmete ja sõpradega; oma kodukoha plussid ja miinused; elamistingimustega seotud kaebuste ja nõuete esitamine teenuse pakkujale; probleemsed situatsioonid elukohas ja probleemide lahendamine)
  • ENESETUNNE JA TERVIS (tervise ja enesetunde kirjeldamine; õnnetusjuhtumid; arstiabi palumine; tervislik eluviis; taastusravi)
  • TERVISLIKUD ELUVIISID (tervislik toitumine; positiivne mõtlemine; aktiivne puhkus)
  • VABA AEG JA MEELELAHUTUS (huvialad ja meelelahutusviisid; vestlused raamatust, filmist, kultuuri- ja spordiüritusest; vaba aja veetmise viisid)

Keeleteadmised

  • NIMISÕNAD: nimisõna käänamine ainsuses ja mitmuses; ühildumine omadus- ja arvsõnaga.
  • TEGUSÕNAD: tegusõna pööramine olevikus, liht-, täis- ja enneminevikus; tingiv, käskiv ja kaudne kõneviis; rektsioon; ühend- ja väljendverbid; ma- ja da-tegevusnimi; ma-tegevusnime käändelised vormid (-mas, -mast, -mata, -maks); modaalverbid.
  • ARVSÕNAD: arvsõna käänamine; põhi- ja järgarvsõna ühildumine nimisõnaga.
  • OMADUSSÕNAD: omadussõna käänamine; omadussõna võrdlusastmed.
  • ASESÕNAD: asesõna käänamine.
  • MÄÄRSÕNAD: määrsõnade liigid; määrsõna võrdlusastmed.
  • SIDESÕNAD
  • KAASSÕNAD: ees- ja tagasõnad.
  • SÕNAMOODUSTUS: liitsõnad; tuletised; tegija- ja teonimed.
  • LAUSEMOODUSTUS: liht- ja liitlaused; lauselühendid.
  • Kirjavahemärgistamine
  • Kujundlikud väljendid ja idioomid
  • Sünonüümid ja antonüümid
  • Teksti stiil ja keel

Keeleteadmiste omandamine ei ole seotud konkreetsete teemadega ja neid omandatakse keele osaoskuste kaudu. Samade keelestruktuuridega tegeldakse korduvalt eri teemade juures ja kõigis moodulites, mis tagab nende parema omandamise.


9. Õppemeetodid

Ettekande koostamine ja esitlemine, väitlus, intervjuu, mõistekaart, probleemõpe, grupi- ja paaristöö, vaba- ja protsesskirjutamine, audio- ja struktuurtestid, kirjutamis-, lugemis- ja videoülesanded, töö autentse tekstiga. E-õppe õppemeetodite alla kuuluvad kokkuvõtete kirjutamine, paaris- ja rühmaarutelud, probleemõpe, vabakirjutamine, ühistöörühmad jt.

10. Iseseisva töö kirjeldus

Iseseisvad tööd on mõeldud nii õpitu kinnistamiseks kui ka teema sõnavara laiendamiseks. Iseseisev töö hõlmab õppematerjali loenguvälise osa omandamist ja kodutööd vastavalt õppejõu poolt antud ülesannetele. Lisaks antakse iseseisvaid töid, mis eeldavad veebipõhiste keeleõppeprogrammide ning harjutusvara kasutamist B2-tasemel. Klassiruumis õppimisel ja kodutööde tegemisel kasutatakse veebipõhiseid õpikeskkondi, selleks, et tutvuda uute õppematerjalidega, vaadata filme, kuulata audiomaterjale, kasutada sõnastikke, teha eri tüüpi ülesandeid ja sooritada teste.


11. Õppekeskkond:

Õppekeskkonnana mõistetakse õppijaid ümbritseva vaimse, sotsiaalse ja füüsilise keskkonna kooslust, milles õppijad arenevad ja õpivad. Sotsiaalse ja vaimse keskkonna kujunemisel osalevad nii koolitajad ja koolituskeskuse töötajad kui ka õppijad. Efektiivseks keeleõppeks luuakse vastastikusel lugupidamisel ja üksteise seisukohtade arvestamisel põhinevad ning kokkuleppeid austavad suhted; märgatakse ja tunnustatakse kõikide õppijate pingutusi ja õpiedu; ollakse abivalmid ja toetavad.Koolituskeskuse õppekeskkond moodustub füüsilisest keskkonnast. Õpperuumid on turvalised ja vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele. Klassides on iga õppija jaoks piisavalt ruumi ja valgust. Ruumid, sisseseade ja õppevara on esteetilise väljanägemisega. Klassid on varustatud tänapäevase esitlustehnikaga, on olemas projektor, ekraan ja sülearvutid. Õppimiseks kasutatakse nüüdisaegseid info- ja kommunikatsioonitehnoloogiatel põhinevaid õppematerjale ja vahendeid. Koolituskeskusel Eterna Koolituskeskus on õppeklassid Jõhvis, samuti kasutatakse koostööpartnerite õppeklasse Tallinnas, Narvas ja teistes Eestimaa linnades. Klassis on võimalik laudu ja toole paigutada vastavalt vajadusele, et toetada erinevate õppemeetodite kasutamist. Koolituskeskusel on olemas mobiilsed klassiarvutid. Vajadusel varustatakse iga õppija sülearvutiga. Kuna Eterna Koolituskeskus OÜ poolt koostatud eesti keele taseme eksamiks ettevalmistavate kursuste õppekavade järgi kasutatakse ka veebipõhist õpet Google Classroom’i õppekeskkonnas, siis õppijad võivad ülesannete täitmiseks kasutada koolituskeskuses olevaid arvuteid eelneval kokkuleppel koolitusspetsialistiga. Igaks kursuseks on ette valmistatud õpimapid ja õppematerjalid. Koolituskeskus tagab igale koolitusel osalejale kohvipausi, kui kursus on pikem kui 2 tundi. Olenevalt kursusest ja vajadusest on võimalus kasutada internetiühendust. Koolitusgruppide suurused on erinevad, sõltuvalt koolituse sisust, kuid eesmärgiks on tagada individuaalne areng koolituse jooksul ning õpimotivatsiooni säilimine.


12. Õppematerjalide loend

Põhiõppematerjalid:

13. Nõuded õpingute lõpetamiseks, sh hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid

Õpingute lõpetamise eelduseks on osalemine vähemalt 70% kontakttundidest. Lisaks tuleb sooritada test tulemusega vähemalt 60% ja läbida suuline vestlus positiivsele tulemusele, s.t vastavalt hindamiskriteeriumidele. Testi kirjalikku ja suulist osa sooritavad õppijad iga mooduli lõpus.

Hindamismeetod

TEST (LUGEMIS-, KUULAMIS-, KIRJUTAMISOSA) hõlmab lugemis-, kuulamis- ja kirjutamisülesandeid, mis vastavad B2-taseme nõuetele.

Hindamiskriteeriumid

Õppija ...

  • mõistab tekste endale tuttavatel teemadel, mis puudutavad tema isiksust, igapäevaelu, töökogemusi ja hariduskäiku;
  • saab aru suhteliselt pikast ja keerukama ülesehitusega jutust;
  • kasutab aktiivselt saadud sõnavara;
  • oskab kirjutada selgeid tekste oma huvivaldkonna teemade piires.

Hindamismeetod

TEST (RÄÄKIMISOSA), mille käigus teeb õppija B2-taseme eksami rääkimisülesandeid.

Hindamiskriteeriumid

Õppija ...

  • väljendub ladusalt ja korrektselt õpinguid, tööd ja vaba aega puudutavatel teemadel;
  • kasutab spontaanses suhtluses grammatiliselt üsna õiget keelt.

14. Kursuse läbimisel väljastatav dokument

Eterna Koolituskeskus OÜ väljastab:

  • tunnistuse, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud;
  • tõendi, kui õpitulemusi ei saavutatud, kuid õppija võttis osa õppetööst. Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule, kuid mitte juhul, kui õppija osales vähem kui pooltes tundides.

15. Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus

Koolituskeskuse Eterna Koolituskeskuse poolt kaasatud koolitajad omavad kõik eesti keele kui teise keele õpetaja või eesti filoloogi kõrgharidust. Kõik koolitajad omavad varasemat töökogemust eesti keele õpetamisel täiskasvanutele.


16. Õppekava kinnitamise aeg


26.03.2021