Haridusdisain. Tänapäevaste koolituskursuste loomine

Täienduskoolitusasutuse nimetus:

Eterna Koolituskeskus OÜ

Õppekava nimetus:
Haridusdisain. Tänapäevaste koolituskursuste loomine

Õppe kogumaht:

32 ak tundi (26 ak tundi auditoorset tööd ja 6 ak tundi iseseisvat tööd).

Sihtrühm:

  • Ülikooli õppejõud, andragoogid
  • Õpetajad, metoodikud
  • Koolitusjuhid
  • Äritreenerid ja koolitajad
  • Personalikoolituse spetsialistid
  • Koolituse korraldamise eest vastutavad spetsialistid
  • Samuti kõik need, kes korraldavad, arendavad või viivad läbi täiskasvanuharidust.

Õppe eesmärk:
Arendada oskusi täiskasvanuõppe kursuste kavandamisel digitaalsetes ja hübriidõppe keskkondades.

Õpiväljundid:

Koolituse lõpuks õppija:

  • oskab uurida auditooriumi – koguda infot auditooriumi vajaduste kohta, analüüsida andmeid ja kasutada neid õppekava koostamisel;
  • sõnastab selgelt tehnilisi kirjeldusi treeninguteks ja koolituste arendamiseks;
  • oskab koostada koolitusprogramme ja juurutada uusi õppemeetodeid;
  • omab erinevaid meetodeid ja võtteid ning oskab valida sobiva haridusliku disaini mudeli, sobiva vormingu ja koolitaja rolli.

Õppesisu

SISSEJUHATUS JA HARIDUSFILOSOOFIA:

  • Täiskasvanute koolituse ja arengu eripära.
  • Täiskasvanute koolituse kontseptuaalsed mudelid M. Knowlesist tänapäevani.
  • Täiskasvanuhariduse põhialused
  • Uus didaktika.

ÕPETAJA JA ÕPPIJATE ROLLIPOSITSIOONID ORGANISATSIOONIS NII KLASSIRUUMIS KUI VEEBIÕPPEL:

  • SSDL-mudel: iseseisvuse arenguetapid koolituses.
  • Kuidas toetada üleminekut ühelt etapilt teisele ja tugevdada õppijate sisemist motivatsiooni kursuse jooksul.

HARIDUSDISAINI SIHTKOMPONENT:

  • Koolituse eesmärgid ja tulemused.
  • Õppe-eesmärkide klassifikatsioon.
  • Koolituse briif.

HARIDUSDISAINI MUDELID ÕPPEKURSUSTE PROJEKTEERIMISEKS:

  • Koolitusmoodulite väljatöötamine sõltuvalt äriülesannetest ja õppijate vajadustest.
  • Koolitusmudeli valik, sobivate koolitusformaatide ja -tööriistade valik.

Hariduskeskkond:

  • Efektiivse täiskasvanute koolituse tegurid erinevates hariduskeskkondades.

Õppemeetodid:
Loengud, arutluskaart, juhitud diskussioon, mõistekaart, probleemõpe, grupi- ja paaristöö.

Õppekeskkond:

Õppekeskkonnana mõistetakse õppijaid ümbritseva vaimse, sotsiaalse ja füüsilise keskkonna kooslust, milles õppijad arenevad ja õpivad. Sotsiaalse ja vaimse keskkonna kujunemisel osalevad nii koolitajad ja koolituskeskuse töötajad kui ka õppijad. Efeketiivseks õppeks luuakse vastastikusel lugupidamisel ja üksteise seisukohtade arvestamisel põhinevad ning kokkuleppeid austavad suhted; märgatakse ja tunnustatakse kõikide õppijate pingutusi ja õpiedu; ollakse abivalmid ja toetavad.

Keskuse õpikeskkond on turvaline ning vastab tervisekaitse- ja ohutusnõuetele. Õppetöö toimub veebipõhiselt Zoomi keskkonnas.

Iseseisev töö:
Iseseisev töö kujutab endast lõputöö koostamist.

Õppematerjalide loend:

  • Змеёв С.И. Андрагогика. Основы теории, истории и технологии обучения взрослых. – М., 2007
  • Мандель Б. Р. Андрагогика: история и современность, теория и практика. – Берлин, 2017
  • Громкова М.Т. Андрагогика: теория и практика образования взрослых. – М., 2012
  • Основы андрагогики. Под ред. И. А. Колесниковой. -- М. ,2007
  • Игнатович, Е. В. Хьютагогика как зарубежная концепция самостоятельного обучения // Непрерывное образование: XXI век. 2013. Вып. 3.
  • КУрсакова А.В., Теслинов А.Г. Хорошие учебники для взрослых: как помочь развитию компетенций. Для разработчиков учебных материалов в системе дополнительного профессионального образования. – Жуковский, МИМ ЛИНК, 2014.
  • Наумов В. Дидактическая подсистема e-learning// Learningworld.
  • Наумов В. Проектирование корпоративного электронного курса. – Минск, 2012
  • Такушевич И. А. Педагогический дизайн как категория дидактики // Непрерывное образование. – 2015. – № 1(11)
  • Теслинов А.Г., Протасова И.А. Образование по-взрослому. Дух андрагогики. – М., 2020
  • Хуторской А.В. История дидактики. Инновационные системы обучения от Античности до наших дней. – М., 2021.
  • Malcolm S. Knowles, The Adult Learner. – 1984
  • Grow, Gerald O. Teaching Learners to be Self-Directed. - Adult Education Quarterly, 1991, 41
  • Stewart Hase, Chris Kenyon. From Andragogy to Heutagogy. - 2001
  • Anderson L. & Krathwohl D. A. Taxonomy for Learning, Teaching and Assessing: A Revision of Bloom's Taxonomy of Educational. – 2001.

Nõuded õpingute lõpetamiseks:
Õpingute lõpetamise eelduseks on osalemine vähemalt kahekümnes (20) kontakttunnis
. Oma kursuseprogrammi kirjutamine.

Hindamismeetod:

Kursuseprogramm (esitamine ja kaitsmine)

Hindamiskriteerium:

Kursuseprogramm on koostatud vormikohaselt, vastavalt esitatud nõudmistele.

Kursuseprogramm tuleb lisaks kirjalikule tööle ka suuliselt esitada

Kursuse läbimisel väljastatav dokument:

Eterna Koolituskeskus OÜ väljastab:

  • tunnistuse, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud.
  • tõendi, kui õpitulemused ei ole saavutatud, kuid õppija võttis osa õppetööst. Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule, kuid mitte juhul, kui õppija osales vähem kui pooltes tundides.

Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus:
Koolitaja, kes omab õpetatavale valdkonnale vastav haridus ja töökogemus.

Õppekava kinnitamise aeg:
02.04.2024