Andmete analüüs ja aruandlus Excel’is

Täienduskoolitusasutuse nimetus:

Eterna Koolituskeskus OÜ

Õppekava nimetus:

Andmete analüüs ja aruandlus Excel’is

Õppekavarühm:

Arvutikasutus

Õppe kogumaht:

55 ak tundi, millest 48 ak tundi on auditoorset tööd ja 7 ak tundi iseseisvat tööd.

Sihtrühm:

Isikud, kellel on juba olemas algteadmised Excel’is töötamisest ja kes soovivad professionaalselt töödelda andmeid ja koostada graafikuid ning aruandeid, teha keerulisi arvutusi.

Õppe eesmärk:

Koolituse eesmärk on anda teadmised ja oskused MS Excel’is töötamisest. Saadud teadmised ja oskused võimaldavad õppijal ennast täiendada ja elukestvas õppes osaleda.

Õpiväljundid:
Koolituse lõpuks õppija:

  • saab töötada mahukate andmebaasidega ja rakendab nendega töötamise reegleid;
  • oskab koostada ja vormistada korrektset tabelit;
  • omandab valemite kirjutusoskuse ja kasutab funktsioone;
  • oskab kasutada analüüsivahendeid.

Õppesisu:

Sisseehitatud funktsioonide rakendamine

  • Valemid
  • Viidete erinevad tüübid
  • Nimetatud sagedusribade kasutamine valemites
  • Sisseehitatud funktsioonide erinevate tüüpide rakendamine
  • Matemaatilised, majanduslikud, loogilised ja statistilised funktsioonid

Suurte tabeli hulkadega töötamine

  • Tabelite koostamine ja sisestamine
  • Dublikaatide eemaldamine
  • Andmete sorteerimine
  • Andmete filtrid
  • Andmete ühitamine
  • Andmete importimine

Andmete analüüs koondtabelite abil

  • Koondtabelite koostamine
  • Andmete filtrid
  • Koondtabeli väljade seadistamine
  • Valemitega väljade lisamine koondtabelisse
  • Väljade grupeerimine koondtabelites
  • Koondtabelite koostamine andmete mudeli kasutamisega

Koostöö aspektid

  • Lahtrite, lehtede ja tööraamatute kaitsmine
  • Sisestatavate andmete kontrollimine

Makrodega tutvumine

  • Makrode koostamine
  • Ohutuse parameetrid makrodega töötamisel
  • Nuppude loomine makrode kuvamiseks
  • Makrode redigeerimine programmis Visual Basic Editor

Õppemeetodid:

Juhitud diskussioon, probleemõpe, grupitöö, loeng

Õppekeskkond:

Õppekeskkonnana mõistetakse õppijaid ümbritseva vaimse, sotsiaalse ja füüsilise keskkonna kooslust, milles õppijad arenevad ja õpivad. Sotsiaalse ja vaimse keskkonna kujunemisel osalevad nii koolitajad ja koolituskeskuse töötajad kui ka õppijad. Efeketiivseks keeleõppeks luuakse vastastikusel lugupidamisel ja üksteise seisukohtade arvestamisel põhinevad ning kokkuleppeid austavad suhted; märgatakse ja tunnustatakse kõikide õppijate pingutusi ja õpiedu; ollakse abivalmid ja toetavad.
Koolituskeskuse õppekeskkond moodustub füüsilisest keskkonnast. Õpperuumid on turvalised ja vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele. Klassides on iga õppija jaoks piisavalt ruumi ja valgust. Ruumid, sisseseade ja õppevara on esteetilise väljanägemisega. Klassid on varustatud tänapäevase esitlustehnikaga, on olemas projektor, ekraan ja sülearvutid. Õppimiseks kasutatakse nüüdisaegseid info- ja kommunikatsioonitehnoloogiatel põhinevaid õppematerjale ja vahendeid. Koolituskeskusel on õppeklassid Jõhvis, samuti kasutatakse koostööpartnerite õppeklasse Tallinnas, Narvas ja teistes Eestimaa linnades. Klassis on võimalik laudu ja toole paigutada vastavalt vajadusele, et toetada erinevate õppemeetodite kasutamist. Koolituskeskusel on olemas mobiilsed klassiarvutid. Vajadusel varustatakse iga õppija sülearvutiga. Igaks kursuseks on ette valmistatud õpimapid ja õppematerjalid. Koolituskeskus tagab igale koolitusel osalejale kohvipausi, kui kursus on pikem kui 2 tundi. Olenevalt kursusest ja vajadusest on võimalus kasutada internetiühendust. Koolitusgruppide suurused on erinevad, sõltuvalt koolituse sisust, kuid eesmärgiks on tagada individuaalne areng koolituse jooksul ning õpimotivatsiooni säilimine. Lisaks õpe toimub ka veebipõhiselt Zoom’i keskkonnas.

Õppematerjalide loend:

1.         Уокенбах Дж. - Microsoft Excel. Библия пользователя

2.         Excel® 2019 BIBLE Michael Alexander Dick Kusleika Previously by John Walkenbach

3.         Джон Уокенбах. Формулы ® в Microsoft Excel 2010

4.         Excel 2013. Трюки и советы Джона Уокенбаха

5.         Николай Павлов Microsoft Excel: Готовые решения- бери и пользуйся!

6.         https://prooffice24.ru/category/excel-will-help/ Excel поможет

7.         https://www.planetaexcel.ru Планета EXCEL

8.         https://office-guru.ru/excel/samouchitel-excel-dlja-chainikov-1.html Самоучитель по Microsoft Excel для чайников

9.         https://exceltable.com/uroki-excel/ уроки работы в excel для начинающих и опытных пользователей

10.       https://excel2.ru/ MS Excel для новичков и профессионалов

Nõuded õpingute lõpetamiseks, sh hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid:

Õpingute lõpetamise eelduseks on osalemine vähemalt kolmekümne kuues (36) kontakttunnis. Lisaks tuleb sooritada lõputest positiivsele tulemusele, s.t vastavalt hindamiskriteeriumidele.

Hindamismeetod. Hindamiskriteeriumid.
Lõputest

Õppija oskab …

  • koostada ja vormistada korrektset tabelit;
  • kirjutada valemeid ja kasutada funktsioone;
  • töötada mahukate andmebaasidega.

Kursuse läbimisel väljastatav dokument:

  • Eterna Koolituskeskus OÜ tunnistus, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud.
  • Tõend, kui õpitulemusi ei saavutatud, kuid õppija võttis osa õppetööst. Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule, kuid mitte juhul, kui õppija osales vähem kui pooltes tundides.

Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus:

Koolitaja, kellel on infotehnoloogia erialane haridus.

Õppekava kinnitamise aeg:

04.05.2021

Inglise keel C1

1. Täienduskoolitusasutuse nimetus:

Eterna Koolituskeskus OÜ

2. Õppekava nimetus:

Inglise keel C1

3. Õppekavarühm:

Keeleõpe

4. Õppe kogumaht:

90 akadeemilist tundi, millest 70 on kontaktõpet ja 20 tundi iseseisvat tööd.

5. Õppekava koostamise alus:

Euroopa keeleõppe raamdokument

6. Sihtgrupp ja õppe alustamise tingimused:

Isikud, kelle keeleoskuse tase vastab B2-tasemele ning kes soovivad jätkata inglise keele õppimist.

7. Õppe eesmärk:

Koolituse lõpuks on õppija mõistab pikki ja keerukaid tekste, oskab end spontaanselt ja ladusalt mõistetavaks teha, kasutada keelt tulemuslikult nii avalikes, õpi- kui ka tööoludes, oskab luua selget, loogilist teksti keerukatel teemadel.

8. Õpiväljundid:

Koolituse lõpuks õppija:

Kuulamine

  • mõistab keelt piisavalt, et saada aru pikemast jutust abstraktsel ja keerukal teemal;
  • suudab mõista laias ulatuses mõista idiomaatilisi ja argiväljendeid, tabades ära registrivahetuse;

Rääkimine

  • väljendub ladusalt ja korrektselt peaaegu kõikidel teemadel;
  • valdab idioome ja argikeelt, oskab üsna täpselt edasi anda peenemaid tähendusvarjundeid;

Lugemine

  • mõistab ja oskab kriitiliselt tõlgendada pea igat laadi kirjalikke tekste, k.a abstraktsed, keeruka ülesehitusega tekstid;

Kirjutamine

  • oskab kirjutada selgeid, üksikasjalikke, hea ülesehitusega kirjeldusi või loovtekste, arvestades lugejat.

9. Õppesisu:

Ülteemad:

  • Personality ( personal details, adjectives describing personality)
  • Work ( CV, job interview, education and qualifications, competition at work, work duties, working conditions)
  • Conflict and war ( talking about history, historical events, remarkable dates)
  • Health and healthcare ( healthy lifestyle, medicine, illnesses and curing them, keeping fit)
  • Modern technology ( using PC, phone, gadgets)
  • Travel and tourism (countries, types of tourism, habits, preferences, sightseeing, travel problems)
  • Eating in and out ( food and drink, shopping for food, eating out, cooking at home)
  • Society (politics, industry, mass media, law and order, educational system)
  • Sports ( doing sports, types of sports, the Olympic games, keeping fit)
  • Material world ( money, money problems, crime and punishment, spending and saving, investment)

Grammatilised teemad:

  • present simple, continuous, perfect forms
  • past simple, continuous, perfect forms
  • future simple, continuous, perfect forms
  • discourse markers
  • speculation and deduction structures
  • conditionals
  • adding emphasis
  • inversion
  • gerunds and infinitives
  • permission, obligation, necessity structures

10. Õppemeetodid:

Rollimängud, ajurünnak, arutluskaart, intervjuu, juhitud diskussioon, mõistekaart, probleemõpe, grupi- ja paaristöö, vabakirjutamine

11. Iseseisev töö :

Jooksvad iseseisvad tööd koduseks lahendmiseks

12. Õppematerjalide loend:

  • Latham-Koenig, C., Oxenden, C., English File Third Edition Advanced Student's Book with DVD-rom. 2013. Oxford University Press
  • Latham-Koenig, C., Oxenden, C., English File Third Edition Advanced Workbook with CD-ROM. 2013. Oxford University Press
  • Latham-Koenig, C., Oxenden, C., English File Third Edition Advanced Teacher's Book. 2013. Oxford University Press
  • Latham-Koenig, C., Oxenden, C., English File Third Edition Upper-Intermediate Student's Book with DVD-rom. 2013. Oxford University Press
  • Latham-Koenig, C., Oxenden, C., English File Third Edition Upper-Intermediate Workbook with CD-ROM. 2013. Oxford University Press
  • Latham-Koenig, C., Oxenden, C., English File Third Edition Upper-Intermediate Teacher's Book. 2013. Oxford University Press

13. Nõuded õpingute lõpetamiseks, sh hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid:

Õpingute lõpetamiseks tuleb sooritada lõputest (suuline vestlus) positiivsele tulemusele, s.t vastavalt hindamiskriteeriumidele.

Suuline vestlus - Õppija räägib kursusel läbitud teemadest vastavalt õpiväljunditele

14. Kursuse läbimisel väljastatav dokument:

Eterna Koolituskeskus OÜ tunnistus, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud.

Tõend, kui õpitulemusi ei saavutatud, kuid õppija võttis osa õppetööst. Tõend väljastatakse

vastavalt osaletud kontakttundide arvule, kuid mitte juhul, kui õppija osales vähem kui pooltes tundides.

15. Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus:

Inglise keele kui teise keele õpetaja või inglise filoloogi kõrgharidus.

16. Õppekava kinnitamise aeg:

04.03.2016

Inglise keel B2 (60)

1. Täienduskoolitusasutuse nimetus:

Eterna Koolituskeskus OÜ

2. Õppekava nimetus:

Inglise keel B2

3. Õppekavarühm:

Keeleõpe

4. Õppe kogumaht:

90 ak tundi, millest 60  ak tundi on auditoorset õpet ja 30 tundi iseseisvat tööd.

5. Õppekava koostamise alus:

Euroopa keeleõppe raamdokument

6. Sihtgrupp ja õppe alustamise tingimused:

Isikud, kelle keeleoskuse tase vastab B1-tasemele ning kes soovivad jätkata inglise keele õppimist.

7. Õppe eesmärk:

Koolituse lõpuks on õppija mõistab keerukate tekstide ning erialase mõttevahetuse tuuma, suudab spontaanselt ja ladusalt vestelda inglise keeles, oskab paljudel teemadel luua selget, üksikasjalikku teksti ning selgitada oma vaatenurka.

8. Õpiväljundid:
Koolituse lõpuks õppija:

Kuulamine

  • mõistab tekste nii vahetus suhtluses kui ringhäälingus ja nii endale tuttavatel kui ka tundmatutel teemadel;
  • saab aru suhteliselt pika ja keeruka üldkeelse jutust, kuid ka oma erialase väitluse põhisisust nii konkreetse kui ka abstraktse teema puhul;

Rääkimine

  • väljendub ladusalt, korrektselt ja mõjusalt mitmesugustel üldistel ning õpinguid, tööd ja vaba aega puudutavatel teemadel;
  • kasutab spontaanses suhtluses grammatiliselt üsna õiget keelt;

Lugemine

  • kasutab suurt aktiivset lugemissõnavara;
  • mõistab kujundlikke väljendeid ja idioome;

Kirjutamine

  • oskab kirjutada selgeid, üksikasjalikke tekste oma huvivaldkonna teemade piires;
  • oskab kirjutada kirjeldusi tegelikest või kujuteldavatest sündmustest.

9. Õppesisu:

Ülteemad:

  • Family life (parents-children relationship, personality)
  • Food and cooking ( food and types of cooking, restaurant, preferences)
  • Money ( spending/saving, attitude to money)
  • Transport ( traffic, cities, using public transport)
  • Telephoning (specific telephone expressions)
  • Friends and friendship ( relationship between people, keeping in touch)

Grammatilised teemad:

  • Action/non-action verbs
  • Future tenses
  • Present Perfect Simple tense
  • Present Perfect Continuous tense
  • use of articles
  • forms of the verb "can"
  • modal verbs
  • Past tenses
  • "used to" construction

10. Õppemeetodid:

Rollimängud, ajurünnak, arutluskaart, intervjuu, juhitud diskussioon, mõistekaart, probleemõpe, grupi- ja paaristöö, vabakirjutamine

11. Iseseisev töö:

Jooksvad iseseisvad tööd koduseks lahendamiseks

12. Õppematerjalide loend:

  • Latham-Koenig, C., Oxenden, C., English File Third Edition Intermediate Student's Book with DVD-rom. 2013. Oxford University Press
  • Latham-Koenig, C., Oxenden, C., English File Third Edition Intermediate Workbook with CD-ROM. 2013. Oxford University Press
  • Latham-Koenig, C., Oxenden, C., English File Third Edition Intermediate Teacher's Book. 2013. Oxford University Press
  • Latham-Koenig, C., Oxenden, C., English File Third Edition Upper-Intermediate Student's Book with DVD-rom. 2013. Oxford University Press
  • Latham-Koenig, C., Oxenden, C., English File Third Edition Upper-Intermediate Workbook with CD-ROM. 2013. Oxford University Press
  • Latham-Koenig, C., Oxenden, C., English File Third Edition Upper-Intermediate Teacher's Book. 2013. Oxford University Press

13. Nõuded õpingute lõpetamiseks, sh hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid:

Õpingute lõpetamiseks tuleb sooritada lõputest  (suuline vestlus) positiivsele tulemusele, s.t vastavalt hindamiskriteeriumidele.

Hindamismeetod

Hindamiskriteeriumid

Suuline vestlus

  • õppija räägib kursusel läbitud teemadest vastavalt õpiväljunditele
  • õppija vastab arusaadavalt vestluse käigus esitatud küsimustele

14. Kursuse läbimisel väljastatav dokument:

Eterna Koolituskeskus OÜ tunnistus, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud.

Tõend, kui õpitulemusi ei ole saavutatud, kuid õppija võttis osa õppetööst. Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule, kuid mitte juhul, kui õppija osales vähem kui pooltes tundides.

15. Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus:

Inglise keele kui teise keele õpetaja või inglise filoloogi kõrgharidus.

16. Õppekava kinnitamise aeg:

04.03.2016

Inglise keel B2 (120)

1. Täienduskoolitusasutuse nimetus:

Eterna Koolituskeskus OÜ

2. Õppekava nimetus:

Inglise keel B2

3. Õppekavarühm:

Keeleõpe

4. Õppe kogumaht:

200 ak tundi, millest 120 ak tundi on auditoorset õpet ja 80 tundi iseseisvat tööd.

5. Õppekava koostamise alus:

Euroopa keeleõppe raamdokument

6. Sihtgrupp ja õppe alustamise tingimused:

Isikud, kelle keeleoskuse tase vastab B1-tasemele ning kes soovivad jätkata inglise keele õppimist.

7. Õppe eesmärk:

Koolituse lõpuks on õppija mõistab keerukate tekstide ning erialase mõttevahetuse tuuma, suudab spontaanselt ja ladusalt vestelda inglise keeles, oskab paljudel teemadel luua selget, üksikasjalikku teksti ning selgitada oma vaatenurka.

8. Õpiväljundid:
Koolituse lõpuks õppija:

Kuulamine

  • mõistab tekste nii vahetus suhtluses kui ringhäälingus ja nii endale tuttavatel kui ka tundmatutel teemadel;
  • saab aru suhteliselt pika ja keeruka üldkeelse jutust, kuid ka oma erialase väitluse põhisisust nii konkreetse kui ka abstraktse teema puhul;

Rääkimine

  • väljendub ladusalt, korrektselt ja mõjusalt mitmesugustel üldistel ning õpinguid, tööd ja vaba aega puudutavatel teemadel;
  • kasutab spontaanses suhtluses grammatiliselt üsna õiget keelt;

Lugemine

  • kasutab suurt aktiivset lugemissõnavara;
  • mõistab kujundlikke väljendeid ja idioome;

Kirjutamine

  • oskab kirjutada selgeid, üksikasjalikke tekste oma huvivaldkonna teemade piires;
  • oskab kirjutada kirjeldusi tegelikest või kujuteldavatest sündmustest.

9. Õppesisu:

Ülteemad:

  • Family life( parents-children relationship, personality)
  • Food and cooking ( food and types of cooking, restaurant, preferences)
  • Money ( spending/saving, attitude to money)
  • Transport ( traffic, cities, using public transport)
  • Lifestyle ( changing lifestyle, routine, time management)
  • Success ( modern society and stereotypes)
  • Telephoning (specific telephone expressions)
  • Sports (exercising and keeping fit)
  • Friends and friendship ( relationship between people, keeping in touch)

Grammatilised teemad:

  • Action/non-action verbs
  • Future tenses
  • Present Perfect Simple tense
  • Present Perfect Continuous tense
  • use of articles
  • forms of the verb "can"
  • modal verbs
  • Past tenses
  • "used to" construction

10. Õppemeetodid:

Rollimängud, ajurünnak, arutluskaart, intervjuu, juhitud diskussioon, mõistekaart, probleemõpe, grupi- ja paaristöö, vabakirjutamine

11. Iseseisev töö :

Jooksvad iseseisvad tööd koduseks lahendamiseks

12. Õppematerjalide loend:

  • Latham-Koenig, C., Oxenden, C., English File Third Edition Intermediate Student's Book with DVD-rom. 2013. Oxford University Press
  • Latham-Koenig, C., Oxenden, C., English File Third Edition Intermediate Workbook with CD-ROM. 2013. Oxford University Press
  • Latham-Koenig, C., Oxenden, C., English File Third Edition Intermediate Teacher's Book. 2013. Oxford University Press
  • Latham-Koenig, C., Oxenden, C., English File Third Edition Upper-Intermediate Student's Book with DVD-rom. 2013. Oxford University Press
  • Latham-Koenig, C., Oxenden, C., English File Third Edition Upper-Intermediate Workbook with CD-ROM. 2013. Oxford University Press
  • Latham-Koenig, C., Oxenden, C., English File Third Edition Upper-Intermediate Teacher's Book. 2013. Oxford University Press

13. Nõuded õpingute lõpetamiseks, sh hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid:

Õpingute lõpetamiseks tuleb sooritada lõputest  (suuline vestlus) positiivsele tulemusele, s.t vastavalt hindamiskriteeriumidele.

Hindamismeetod

Hindamiskriteeriumid

Suuline vestlus

  • õppija räägib kursusel läbitud teemadest vastavalt õpiväljunditele
  • õppija vastab arusaadavalt vestluse käigus esitatud küsimustele

14. Kursuse läbimisel väljastatav dokument:

Eterna Koolituskeskus OÜ tunnistus, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud.

Tõend, kui õpitulemusi ei ole saavutatud, kuid õppija võttis osa õppetööst. Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule, kuid mitte juhul, kui õppija osales vähem kui pooltes tundides.

15. Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus:

Inglise keele kui teise keele õpetaja või inglise filoloogi kõrgharidus.

16. Õppekava kinnitamise aeg:

04.03.2016