Eripedagoogika

Täienduskoolitusasutuse nimetus:
Eterna Koolituskeskus OÜ

Õppekava nimetus:
Erpedagoogika

Õppekavarühm:
Kasvatusteadus

Õppe kogumaht:
320 ak. tundi, millest on 210 ak tundi auditoorset tööd ja 110 ak tundi iseseisvat tööd.

Sihtrühm:
Õppeasutuste pedagoogid, tugispetsialistid ja teised spetsialistid, kes tegelevad erivajadustega lastega.

Koolituse eesmärk:

Aidata õpetajal märgata ja analüüsida selliseid erinevusi õpilase arengus, mis nõuavad individuaalset õppekava;

Tutvuda mõningate pedagoogiliste võtetega, mis on vajalikud inklüsiivkoolis; anda seadusandlusest ülevaade töötamaks erivajadustega lastega; õpetada käsumeetodil lähenemist pedagoogilises praktikas;õpetada pedagoogile eneseanalüüsi ja enesearendamist; näidata võimalusi edukaks tööks õpilaste arengus isegi väga rasketes situatsioonides

Õpiväljundid:
Koolituse lõpuks õppija:

  • oskab töötada erivajadustega lastega;
  • püstitab õpieesmärgid, arendab ja toetab lapsi nende eesmärkide saavutamisel;
  • oskab kasutada oma inimlikke ning kutseressursse;
  • kasutab lapse arengu huvides kooli ressursse ning samuti erinevate spetsialistide ja asutuste võimalusi.

Õppesisu

ERIVAJADUSTEGA LASTE ÕPPE- JA KASVATUSTÖÖ PÕHIMÕTTED

Erivajadustega laste toetamise korraldus.
Erivajadustega laste vastuvõtmise alused ja kord õppeasutuses.
Kasvatuslike ja hariduslike erivajadustega lastega inklusiivne töö
Erivajadustega laste määratlemise põhimõtted.
Arengupsühholoogia ülevaade. Individuaalsed iseärasused ja nende arvestamine õppetöös.
Erivajadustega laste arengu jälgimine.
Individuaalse arengu jälgimise kaardid.

ERIVAJADUSTEGA LASTE ARENGU TOETAMINE

Kes on kasvatuslike ja hariduslike erivajadustega lapsed tänapäeval?
Käitumislikud arengu häired (laste agressioon, erinevad sündroomid ja nende ületamine, hüperaktiivsuse sündroom jt).
Erivajadustega laste tunnetuse, tähelepanu, mälu ja mõtlemisprotsesside iseärasused.
Intellekti arengu häired ja vaimne taandareng.
Autism (mõiste ja diagnoos). Õppeasutuse võimalused.
Lapse arengu iseloomustuse kirjeldamine õpetaja poolt.

PEDAGOOGIDE MEESKONNATÖÖ ROLL ERIVAJADUSTEGA LASTE TOETAMISEL JA ÕPETAMISEL

Töökorralduse alused erivajadustega lastele teenuste osutamisel
Pedagoogide ja vanemate koostöö erivajadustega laste õpetamisel.
Vanemate psühholoogiline toetamine, töö erivajadustega laste vanematega.
Erivajadustega laste toetamine ja neile teenuste osutamine.
Meeskonnatöö roll erivajadustega laste toetamisel ja õpetamisel

ERIPEDAGOOGI ISIKLIKUD OMADUSED

Isiklikud iseärasused, mis soodustavad ja takistavad HEV-lastega töötamist.
Käitumisprogrammid, pedagoogilised stereotüübid – eripedagoogi „repertuaar“.
Pedagoogi adaptatsioon ja ressursside otsimine.
HEV-lastega töötavate pedagoogide testimine, nõustamine ja supervisioon.
Meeskonnatöö oskused.
Vanematega koostöö. Pedagoogi ja vanema vahelise koostöö eripära, pedagoogi mõju võimalused ja piirid

ADAPTATSIOONI PROBLEEMID

Inimese adaptatsioonilised ressurssid.
Õppija adaptatsioon õppimistingimustega.
Pedagoogi adaptatsioon õppija iseärasustega.

EESMÄRKIDE PÜSTITAMINE HEV-LASTEGA TÖÖS

Pedagoogi roll õppe-eesmärkide püstitamisel.
Lähema arengu ala kui õppe-eesmärk.
Õppeasutuses õppimine on lapse sotsialiseerumise osa.
Koostöö õppeprotsesis, eesmärkide sarnasused ja erinevused

PEDAGOOGILISED OSKUSED JA PÄDEVUSED

Lapse arengut toetavate õppetingimuste loomine
Mitteverbaalne kommunikatsioon (praktilise kasutamise võimalused ja piirangud)
Õppeteraapiad: liivateraapia, saviteraapia, neurograafika
HEV-laste hindamine, praktilised näited.

Õppemeetodid:

Loengud, arutluskaart, juhitud diskussioon, probleemõpe, praktilised ülesanded, grupi- ja paaristöö.

Õppekeskkond:
Õppekeskkonnana mõistetakse õppijaid ümbritseva vaimse, sotsiaalse ja füüsilise keskkonna kooslust, milles õppijad arenevad ja õpivad. Sotsiaalse ja vaimse keskkonna kujunemisel osalevad nii koolitajad ja koolituskeskuse töötajad kui ka õppijad. Efeketiivseks keeleõppeks luuakse vastastikusel lugupidamisel ja üksteise seisukohtade arvestamisel põhinevad ning kokkuleppeid austavad suhted; märgatakse ja tunnustatakse kõikide õppijate pingutusi ja õpiedu; ollakse abivalmid ja toetavad.

Koolituskeskuse õppekeskkond moodustub füüsilisest keskkonnast. Õpperuumid on turvalised ja vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele. Klassides on iga õppija jaoks piisavalt ruumi ja valgust. Ruumid, sisseseade ja õppevara on esteetilise väljanägemisega. Klassid on varustatud tänapäevase esitlustehnikaga, on olemas projektor, ekraan ja sülearvutid. Õppimiseks kasutatakse nüüdisaegseid info- ja kommunikatsioonitehnoloogiatel põhinevaid õppematerjale ja vahendeid. Koolituskeskusel on õppeklassid Jõhvis, samuti kasutatakse koostööpartnerite õppeklasse Tallinnas, Narvas ja teistes Eestimaa linnades. Klassis on võimalik laudu ja toole paigutada vastavalt vajadusele, et toetada erinevate õppemeetodite kasutamist. Koolituskeskusel on olemas mobiilsed klassiarvutid. Vajadusel varustatakse iga õppija sülearvutiga. Igaks kursuseks on ette valmistatud õpimapid ja õppematerjalid. Koolituskeskus tagab igale koolitusel osalejale kohvipausi, kui kursus on pikem kui 2 tundi. Olenevalt kursusest ja vajadusest on võimalus kasutada internetiühendust. Koolitusgruppide suurused on erinevad, sõltuvalt koolituse sisust, kuid eesmärgiks on tagada individuaalne areng koolituse jooksul ning õpimotivatsiooni säilimine. Lisaks õpe toimub ka veebipõhiselt Zoom’i keskkonnas.

Iseseisev töö:
Iseseisvad tööd on mõeldud nii õpitu kinnistamiseks.Iseseisev töö hõlmab õppematerjali loenguvälise osa omandamist; kodutööd vastavalt õppejõu poolt antud ülesannetele.

Õppematerjalide loend:

1. Баранов А.А., Альбицкий В.Ю. Социальные и организационные проблемы педиатрии. Избранные очерки. М., 2003. 511 с.
2. Блинова Л.Н. Диагностика и коррекция в образовании детей с задержкой психического развития: Учеб. пособие. – М.: Изд-во НЦ ЭНАС, 2003.
3. Выготский Л.С. Собрание сочинений: В 6 т. — Т. 2, 5. — М.: Педагогика, 1983.
4. Карелова Г.Н. Современная политика в интересах детей в современной России. М., 2001. 155 с.
5. Лазуренко С. Б., Простова М. В. ОСОБЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ПОТРЕБНОСТИ ДЕТЕЙ С ОГРАНИЧЕННЫМИ ВОЗМОЖНОСТЯМИ ЗДОРОВЬЯ // Личность, семья и общество: вопросы педагогики и психологии: сб. ст. по матер. VII междунар. науч.-практ. конф. Часть III. – Новосибирск: СибАК, 2011.
6. Малофеев Н.Н. Реабилитация средствами образования должна начинаться с первых месяцев жизни ребенка. [электронный ресурс] — Режим доступа. — URL: http://.www.ise.iip.net
7. Малофеев Н.Н. От выявления дефекта к индивидуальному плану развития ребенка // Психолого-педагогическое медико-социальное сопровождение развития ребенка: Материалы Российско-фламандской научно-практической конференции. СПб., 2001. — Ч.1.- С. 19-25.
8. Малофеев Н.Н. Перспективы развития учебных заведений для детей с особыми образовательными потребностями в России // Актуальные проблемы интегрированного обучения.— М.: Права человека, 2001. — С. 30-46.
9. Мамайчук И.И. Психологическая помощь детям с проблемами в развитии. – СПб.: Речь, 2006.
10. Мамайчук И.И., Ильина М.Н. Помощь психолога ребёнку с задержкой психического развития Научно – практическое руководство. – СПб.: Речь, 2006.
11. Основы специальной психологии: Учеб. Пособие для студ. сред. пед. учеб. заведений / Л.В.Кузнецова, Л.И.Переслени, Л.И.Солнцева и др.; Под ред. Л.В.Кузнецовой. – М.: Издательский центр «Академия», 2003.
12. Психолого-педагогическая диагностика: Учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений / И.Ю.Левченко, С.Д.Забрамная, Т.А.Добровольская и др.; Под ред. И.Ю.Левченко, С.Д.Забрамной. – М.: Издательский центр «Академия», 2003.
13. Психолого-педагогическая диагностика детей раннего и дошкольного возраста / Под ред. Е.А. Стребелевой.- М.: Просвещение, 2003 — 164 с. + Приложение.
14. Соколова Е.В. Отклоняющееся развитие: причины, факторы, условия преодоления. Новосибирск, 2003. 208с.
15. Специальная дошкольная педагогика: Учеб. пособие / Под ред. Е.А. Стребелевой, — М.: Издат. центр «Академия», 2001. — 312 с.
16. Стребелева А.Е., Екжанова Е.А. Коррекционно-развивающее обучение и воспитание. Программа дошкольных образовательных учреждений компенсирующего вида для детей с нарушением интеллекта: Учеб. издание. — М.: Просвещение, 2010. — 271 с.

Nõuded õpingute lõpetamiseks:

Õpingute lõpetamise eelduseks on osalemine vähemalt saja viiekümne seitsmes (157) kontakttunnis ja õpilase iseloomustuse ja enesearengu aruande esitamine.

Hindamismeetod:

Õpilase iseloomustus; enesearengu aruanne.

Hindamiskriteerium:

Õpilase iseloomustus on tehtud ja valmis kasutamiseks. Enesearengu aruanne on tehtud.

Kursuse läbimisel väljastatav dokument:

Eterna Koolituskeskus OÜ väljastab:

  • tunnistuse, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud.
  • tõendi, kui õpitulemused ei ole saavutatud, kuid õppija võttis osa õppetööst. Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule, kuid mitte juhul, kui õppija osales vähem kui pooltes tundides.

Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus:
Koolitaja, kes omab õpetatavale valdkonnale vastavat haridust ja töökogemust.

Õppekava kinnitamise aeg:
04.12.2017

ERIPEDAGOOGIKA (I OSA)

Täienduskoolitusasutuse nimetus:

Eterna Koolituskeskus OÜ

Õppekava nimetus:
Eripedagoogika 

Õppekavarühm:
Kasvatusteadus

Õppe kogumaht:
160 ak. tundi (100 ak. tundi auditoorset tööd ja 60 ak. tundi iseseisvat tööd)

Sihtrühm:
Õppeasutuste pedagoogid, tugispetsialistid ja teised spetsialistid, kes tegelevad erivajadustega lastega.

Koolituse eesmärk:

Aidata õpetajal märgata ja analüüsida selliseid erinevusi õpilase arengus, mis nõuavad individuaalset õppekava; tutvuda mõningate pedagoogiliste võtetega, mis on vajalikud inklüsiivkoolis; anda seadusandlusest ülevaade töötamaks erivajadustega lastega; õpetada käsumeetodil lähenemist pedagoogilises praktikas.

Õpiväljundid:
Koolituse lõpuks õppija:

  • oskab töötada erivajadustega lastega;
  • püstitab õpieesmärgid, arendab ja toetab lapsi nende eesmärkide saavutamisel;

Õppesisu

HEV-LASTE ÕPPE- JA KASVATUSTÖÖ PÕHIMÕTTED

  • HEV-laste toetamise korraldus.
  • Erivajadustega laste vastuvõtmise alused ja kord õppeasutuses.
  • Kasvatuslike ja hariduslike erivajadustega lastega inklusiivne töö
  • Erivajadustega laste määratlemise põhimõtted.
  • Arengupsühholoogia ülevaade. Individuaalsed iseärasused ja nende arvestamine õppetöös.
  • HEV-laste arengu jälgimine.
  • Individuaalse arengu jälgimise kaardid.

HEV-LASTE ARENGU TOETAMINE

  • Kes on kasvatuslike ja hariduslike erivajadustega lapsed tänapäeval?
  • Käitumislikud arengu häired (laste agressioon, erinevad sündroomid ja nende ületamine, hüperaktiivsuse sündroom jt).
  • Erivajadustega laste tunnetuse, tähelepanu, mälu ja mõtlemisprotsesside iseärasused.
  • Intellekti arengu häired ja vaimne taandareng.
  • Autism (mõiste ja diagnoos). Õppeasutuse võimalused.
  • Lapse arengu iseloomustuse kirjeldamine õpetaja poolt

HEV-LASTELE TEENUSTE OSUTAMISE TÖÖ KORRALDAMISE ALUSED

  • Pedagoogde ja vanemate koostöö HEV-laste õpetamisel.
  • Vanemate psühholoogiline tugi. HEV-laste vanematega töö.
  • HEV-laste toetamine ja neile teenuste osutamine.
  • HEV-lastele sobiva keskkonna loomine
  • Meeskonnatöö roll HEV-laste toetamisel ja õpetamisel

Õppemeetodid:
Loengud, arutluskaart, juhitud diskussioon, probleemõpe, praktilised ülesanded, grupi- ja paaristöö. 

Iseseisev töö:
Iseseisvad tööd on mõeldud nii õpitu kinnistamiseks.Iseseisev töö hõlmab õppematerjali loenguvälise osa omandamist; kodutööd vastavalt õppejõu poolt antud ülesannetele.

Õppekeskkond:
Õppekeskkonnana mõistetakse õppijaid ümbritseva vaimse, sotsiaalse ja füüsilise keskkonna kooslust, milles õppijad arenevad ja õpivad. Sotsiaalse ja vaimse keskkonna kujunemisel osalevad nii koolitajad ja koolituskeskuse töötajad kui ka õppijad. Efeketiivseks keeleõppeks luuakse vastastikusel lugupidamisel ja üksteise seisukohtade arvestamisel põhinevad ning kokkuleppeid austavad suhted; märgatakse ja tunnustatakse kõikide õppijate pingutusi ja õpiedu; ollakse abivalmid ja toetavad.
Koolituskeskuse õppekeskkond moodustub füüsilisest keskkonnast. Õpperuumid on turvalised ja vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele. Klassides on iga õppija jaoks piisavalt ruumi ja valgust. Ruumid, sisseseade ja õppevara on esteetilise väljanägemisega. Klassid on varustatud tänapäevase esitlustehnikaga, on olemas projektor, ekraan ja sülearvutid. Õppimiseks kasutatakse nüüdisaegseid info- ja kommunikatsioonitehnoloogiatel põhinevaid õppematerjale ja vahendeid. Koolituskeskusel on õppeklassid Jõhvis, samuti kasutatakse koostööpartnerite õppeklasse Tallinnas, Narvas ja teistes Eestimaa linnades. Klassis on võimalik laudu ja toole paigutada vastavalt vajadusele, et toetada erinevate õppemeetodite kasutamist. Koolituskeskusel on olemas mobiilsed klassiarvutid. Vajadusel varustatakse iga õppija sülearvutiga. Igaks kursuseks on ette valmistatud õpimapid ja õppematerjalid. Koolituskeskus tagab igale koolitusel osalejale kohvipausi, kui kursus on pikem kui 2 tundi. Olenevalt kursusest ja vajadusest on võimalus kasutada internetiühendust. Koolitusgruppide suurused on erinevad, sõltuvalt koolituse sisust, kuid eesmärgiks on tagada individuaalne areng koolituse jooksul ning õpimotivatsiooni säilimine. Lisaks õpe toimub ka veebipõhiselt Zoom’i keskkonnas.

Õppematerjalide loend:

1. Баранов А.А., Альбицкий В.Ю. Социальные и организационные проблемы педиатрии. Избранные очерки. М., 2003. 511 с.
2. Блинова Л.Н. Диагностика и коррекция в образовании детей с задержкой психического развития: Учеб. пособие. – М.: Изд-во НЦ ЭНАС, 2003.
3. Выготский Л.С. Собрание сочинений: В 6 т. — Т. 2, 5. — М.: Педагогика, 1983.
4. Карелова Г.Н. Современная политика в интересах детей в современной России. М., 2001. 155 с.
5. Лазуренко С. Б., Простова М. В. ОСОБЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ПОТРЕБНОСТИ ДЕТЕЙ С ОГРАНИЧЕННЫМИ ВОЗМОЖНОСТЯМИ ЗДОРОВЬЯ // Личность, семья и общество: вопросы педагогики и психологии: сб. ст. по матер. VII междунар. науч.-практ. конф. Часть III. – Новосибирск: СибАК, 2011.
6. Малофеев Н.Н. Реабилитация средствами образования должна начинаться с первых месяцев жизни ребенка. [электронный ресурс] — Режим доступа. — URL: http://.www.ise.iip.net
7. Малофеев Н.Н. От выявления дефекта к индивидуальному плану развития ребенка // Психолого-педагогическое медико-социальное сопровождение развития ребенка: Материалы Российско-фламандской научно-практической конференции. СПб., 2001. — Ч.1.- С. 19-25.
8. Малофеев Н.Н. Перспективы развития учебных заведений для детей с особыми образовательными потребностями в России // Актуальные проблемы интегрированного обучения.— М.: Права человека, 2001. — С. 30-46.
9. Мамайчук И.И. Психологическая помощь детям с проблемами в развитии. – СПб.: Речь, 2006.
10. Мамайчук И.И., Ильина М.Н. Помощь психолога ребёнку с задержкой психического развития Научно – практическое руководство. – СПб.: Речь, 2006.
11. Основы специальной психологии: Учеб. Пособие для студ. сред. пед. учеб. заведений / Л.В.Кузнецова, Л.И.Переслени, Л.И.Солнцева и др.; Под ред. Л.В.Кузнецовой. – М.: Издательский центр «Академия», 2003.
12. Психолого-педагогическая диагностика: Учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений / И.Ю.Левченко, С.Д.Забрамная, Т.А.Добровольская и др.; Под ред. И.Ю.Левченко, С.Д.Забрамной. – М.: Издательский центр «Академия», 2003.
13. Психолого-педагогическая диагностика детей раннего и дошкольного возраста / Под ред. Е.А. Стребелевой.- М.: Просвещение, 2003 — 164 с. + Приложение.
14. Соколова Е.В. Отклоняющееся развитие: причины, факторы, условия преодоления. Новосибирск, 2003. 208с.
15. Специальная дошкольная педагогика: Учеб. пособие / Под ред. Е.А. Стребелевой, — М.: Издат. центр «Академия», 2001. — 312 с.
16. Стребелева А.Е., Екжанова Е.А. Коррекционно-развивающее обучение и воспитание. Программа дошкольных образовательных учреждений компенсирующего вида для детей с нарушением интеллекта: Учеб. издание. — М.: Просвещение, 2010. — 271 с.

Nõuded õpingute lõpetamiseks:

Õpingute lõpetamise eelduseks on osalemine vähemalt seitsmekümne viies (75) kontakttunnis ja õpilase iseloomustuse esitamine.

Hindamismeetod:

Õpilase iseloomustus.

Hindamiskriteerium:

Õpilase iseloomustus on tehtud ja valmis kasutamiseks.

Kursuse läbimisel väljastatav dokument:

  • Eterna Koolituskeskus OÜ väljastab:
    tunnistuse, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud.
  • tõendi, kui õpitulemused ei ole saavutatud, kuid õppija võttis osa õppetööst. Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule, kuid mitte juhul, kui õppija osales vähem kui pooltes tundides.

Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus:
Koolitaja, kes omab õpetatavale valdkonnale vastavat haridust ja töökogemust.

Õppekava kinnitamise aeg:
04.04.2017

Eripedagoogika eelkooliealistele õppeasutustele

Täienduskoolitusasutuse nimetus:
Eterna Koolituskeskus OÜ

Õppekava nimetus:
Eripedagoogika eelkooliealistele õppeasutustele

Õppekavarühm:
Kasvatusteadus

Õppe kogumaht:

130 ak tundi, millest on 80 ak tundi auditoorset tööd ja 50 ak tundi iseseisvat tööd.

Sihtrühm:

Õppeasutuste pedagoogid, tugispetsialistid ja teised spetsialistid, kes tegelevad erivajadustega lastega.

Koolituse eesmärk:

Aidata õpetajal märgata ja analüüsida selliseid erinevusi õpilase arengus, mis nõuavad individuaalset õppekava; tutvuda mõningate pedagoogiliste võtetega, mis on vajalikud inklusiivses koolieelses lasteasutuses; anda seadusandlusest ülevaade töötamaks erivajadustega lastega; õpetada käsumeetodil lähenemist pedagoogilises praktikas.

Õpiväljundid:
Koolituse lõpuks õppija:

  • oskab töötada erivajadustega lastega;
  • arendab ja toetab erivajadustega lapsi.

Õppesisu:

HEV-LASTE ÕPPE- JA KASVATUSTÖÖ PÕHIMÕTTED

  • HEV-laste toetamise korraldus.
  • Erivajadustega laste vastuvõtmise alused ja kord õppeasutuses.
  • Kasvatuslike ja hariduslike erivajadustega lastega inklusiivne töö
  • Erivajadustega laste määratlemise põhimõtted.
  • Arengupsühholoogia ülevaade. Individuaalsed iseärasused ja nende arvestamine õppetöös.
  • HEV-laste arengu jälgimine.
  • Individuaalse arengu jälgimise kaardid.

HEV-LASTE ARENGU TOETAMINE

  • Kes on kasvatuslike ja hariduslike erivajadustega lapsed tänapäeval?
  • Käitumislikud arengu häired (laste agressioon, erinevad sündroomid ja nende ületamine, hüperaktiivsuse sündroom jt).
  • Erivajadustega laste tunnetuse, tähelepanu, mälu ja mõtlemisprotsesside iseärasused.
  • Intellekti arengu häired ja vaimne taandareng.
  • Autism (mõiste ja diagnoos). Õppeasutuse võimalused.
  • Lapse arengu iseloomustuse kirjeldamine õpetaja poolt

HEV-LASTELE TEENUSTE OSUTAMISE TÖÖ KORRALDAMISE ALUSED

  • Pedagoogde ja vanemate koostöö HEV-laste õpetamisel.
  • Vanemate psühholoogiline tugi. HEV-laste vanematega töö.
  • HEV-laste toetamine ja neile teenuste osutamine.
  • HEV-lastele sobiva keskkonna loomine
  • Meeskonnatöö roll HEV-laste toetamisel ja õpetamisel

Õppemeetodid:
Loengud, arutluskaart, juhitud diskussioon, probleemõpe

Õppekeskkond:
Õppekeskkonnana mõistetakse õppijaid ümbritseva vaimse, sotsiaalse ja füüsilise keskkonna kooslust, milles õppijad arenevad ja õpivad. Sotsiaalse ja vaimse keskkonna kujunemisel osalevad nii koolitajad ja koolituskeskuse töötajad kui ka õppijad. Efeketiivseks keeleõppeks luuakse vastastikusel lugupidamisel ja üksteise seisukohtade arvestamisel põhinevad ning kokkuleppeid austavad suhted; märgatakse ja tunnustatakse kõikide õppijate pingutusi ja õpiedu; ollakse abivalmid ja toetavad.
Koolituskeskuse õppekeskkond moodustub füüsilisest keskkonnast. Õpperuumid on turvalised ja vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele. Klassides on iga õppija jaoks piisavalt ruumi ja valgust. Ruumid, sisseseade ja õppevara on esteetilise väljanägemisega. Klassid on varustatud tänapäevase esitlustehnikaga, on olemas projektor, ekraan ja sülearvutid. Õppimiseks kasutatakse nüüdisaegseid info- ja kommunikatsioonitehnoloogiatel põhinevaid õppematerjale ja vahendeid. Koolituskeskusel on õppeklassid Jõhvis, samuti kasutatakse koostööpartnerite õppeklasse Tallinnas, Narvas ja teistes Eestimaa linnades. Klassis on võimalik laudu ja toole paigutada vastavalt vajadusele, et toetada erinevate õppemeetodite kasutamist. Koolituskeskusel on olemas mobiilsed klassiarvutid. Vajadusel varustatakse iga õppija sülearvutiga. Igaks kursuseks on ette valmistatud õpimapid ja õppematerjalid. Koolituskeskus tagab igale koolitusel osalejale kohvipausi, kui kursus on pikem kui 2 tundi. Olenevalt kursusest ja vajadusest on võimalus kasutada internetiühendust. Koolitusgruppide suurused on erinevad, sõltuvalt koolituse sisust, kuid eesmärgiks on tagada individuaalne areng koolituse jooksul ning õpimotivatsiooni säilimine. Lisaks õpe toimub ka veebipõhiselt Zoom’i keskkonnas.

Iseseisev töö:
Iseseisvad tööd on mõeldud nii õpitu kinnistamiseks.Iseseisev töö hõlmab õppematerjali loenguvälise osa omandamist; kodutööd vastavalt õppejõu poolt antud ülesannetele.

Õppematerjalide loend:

1. Баранов А.А., Альбицкий В.Ю. Социальные и организационные проблемы педиатрии. Избранные очерки. М., 2003. 511 с.
2. Блинова Л.Н. Диагностика и коррекция в образовании детей с задержкой психического развития: Учеб. пособие. – М.: Изд-во НЦ ЭНАС, 2003.
3. Выготский Л.С. Собрание сочинений: В 6 т. — Т. 2, 5. — М.: Педагогика, 1983.
4. Карелова Г.Н. Современная политика в интересах детей в современной России. М., 2001. 155 с.
5. Лазуренко С. Б., Простова М. В. ОСОБЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ПОТРЕБНОСТИ ДЕТЕЙ С ОГРАНИЧЕННЫМИ ВОЗМОЖНОСТЯМИ ЗДОРОВЬЯ // Личность, семья и общество: вопросы педагогики и психологии: сб. ст. по матер. VII междунар. науч.-практ. конф. Часть III. – Новосибирск: СибАК, 2011.
6. Малофеев Н.Н. Реабилитация средствами образования должна начинаться с первых месяцев жизни ребенка. [электронный ресурс] — Режим доступа. — URL: http://.www.ise.iip.net
7. Малофеев Н.Н. От выявления дефекта к индивидуальному плану развития ребенка // Психолого-педагогическое медико-социальное сопровождение развития ребенка: Материалы Российско-фламандской научно-практической конференции. СПб., 2001. — Ч.1.- С. 19-25.
8. Малофеев Н.Н. Перспективы развития учебных заведений для детей с особыми образовательными потребностями в России // Актуальные проблемы интегрированного обучения.— М.: Права человека, 2001. — С. 30-46.
9. Мамайчук И.И. Психологическая помощь детям с проблемами в развитии. – СПб.: Речь, 2006.
10. Мамайчук И.И., Ильина М.Н. Помощь психолога ребёнку с задержкой психического развития Научно – практическое руководство. – СПб.: Речь, 2006.
11. Основы специальной психологии: Учеб. Пособие для студ. сред. пед. учеб. заведений / Л.В.Кузнецова, Л.И.Переслени, Л.И.Солнцева и др.; Под ред. Л.В.Кузнецовой. – М.: Издательский центр «Академия», 2003.
12. Психолого-педагогическая диагностика: Учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений / И.Ю.Левченко, С.Д.Забрамная, Т.А.Добровольская и др.; Под ред. И.Ю.Левченко, С.Д.Забрамной. – М.: Издательский центр «Академия», 2003.
13. Психолого-педагогическая диагностика детей раннего и дошкольного возраста / Под ред. Е.А. Стребелевой.- М.: Просвещение, 2003 — 164 с. + Приложение.
14. Соколова Е.В. Отклоняющееся развитие: причины, факторы, условия преодоления. Новосибирск, 2003. 208с.
15. Специальная дошкольная педагогика: Учеб. пособие / Под ред. Е.А. Стребелевой, — М.: Издат. центр «Академия», 2001. — 312 с.
16. Стребелева А.Е., Екжанова Е.А. Коррекционно-развивающее обучение и воспитание. Программа дошкольных образовательных учреждений компенсирующего вида для детей с нарушением интеллекта: Учеб. издание. — М.: Просвещение, 2010. — 271 с.

Nõuded õpingute lõpetamiseks:

Õpingute lõpetamise eelduseks on osalemine vähemalt seitsmekümne viies (75) kontakttunnis ja lõputöö kirjutamine.

Hindamismeetod:

Lõputöö (kirjutamine ja kaitsmine)

Hindamiskriteerium:

Lõputöö tuleb lisaks kirjalikule tööle ka suuliselt esitada.

Kursuse läbimisel väljastatav dokument:

  • Eterna Koolituskeskus OÜ väljastab:
    tunnistuse, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud.
  • tõendi, kui õpitulemused ei ole saavutatud, kuid õppija võttis osa õppetööst. Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule, kuid mitte juhul, kui õppija osales vähem kui pooltes tundides.

Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus:
Koolitaja, kes omab õpetatavale valdkonnale vastavat haridust ja töökogemust.

Õppekava kinnitamise aeg:
04.04.2017

Planeerimine MS Project'is

Täienduskoolitusasutuse nimetus:

Eterna Koolituskeskus OÜ

Õppekava nimetus:

Planeerimine MS Project'is

Õppekavarühm:

Arvutikasutus

Õppe kogumaht:

18 ak tundi, millest 12 ak tundi on auditoorset tööd ja 6 ak tundi iseseisvat tööd. 

Sihtrühm:

Mänedžerid, administraatorid ja projektide finantsanalüütikud, kel on praktiline arvutikasutamise kogemus.

Õppe eesmärk:

Koolituse eesmärk on õpetada, kuidas koostada projekte MS Project programmis.

Õpiväljundid:
Koolituse lõpuks õppija:

  • oskab koostada ja teostada projekti MS Project abil;
  • suudab luua vahedaatumitega projektigraafikuid;
  • oskab organiseerida tööde vahelisi seoseid;
  • suudab korrigeerida graafikute tööd plaani muutumise korral.

Õppesisu:

SISSEJUHATUS. TÖÖ LIHTSATE PROJEKTIDEGA

  • Põhimõisted: eesmärgid, verstapostid, ressursid, projekti kolmnurk
  • Projektis osalejad
  • Juhtimise peamised objektid: rahandus, rakendamise tingimused, tootmisressursid, personal
  • Ülevaade tooteperekonna funktsioonidest: Project Standard, Project Professional ja Project Server
  • Lihtsa projekti loomine
  • Projekti peretoote võimaluste praktiline kasutamine erinevate osalejate poolt: juht, teostaja

PLANEERIMINE

  • Etapi andmete sisestamine
  • Etappide hierarhilise struktuuri loomine
  • Etappide vaheliste seoste loomine
  • Kalendritega töötamine: standardkalendri muutmine, etapile ainulaadse kalendri määramine, ressurss
  • Planeerimise tüübi mõiste
  • Tähtaegade määramine.
  • Korduvate etappide loomine.
  • Kriitilise tee meetod.
  • Projekti optimeerimine.

 RESSURSSIDE PLANEERIMINE

  • Ressursside tüübid
  • Ressursside loendi sisestamine
  • Ressursside loendi eksportimine. Ressursside määramine etappidesse
  • Projekti maksumuse arvutamine
  • Etappide tüübid
  • Etapile täiendavate ressursside määramine
  • Materiaalsete ressursside planeerimine
  • Verstapostide ja ressursside konfliktid
  • Tüüpilise projekti ehitamine

PROJEKTI OPTIMEERIMINE

  • Ressursside koormuse tasakaalustamise ülesanne
  • Ressursside laadimise automaatne tasandamine
  • Ressursside tasandamine käsitsi
  • Ressursside laadimise profiilid

MITME PROJEKTIGA TÖÖTAMINE

  • Mitme projektsiooni mõiste
  • Jagatud ressursside kogumi kasutamine
  • Ühine ressursikoormuse tasandamine
  • Projektide konsolideerimine
  • Projektidevaheliste linkide loomine
  • Suure hulga projektidega töötamise tunnused
  • Ettevõtte globaalse malli ja ettevõtte ressursside kogumi kasutamise eelised

PROJEKTI JÄLGIMINE

  • Graafiku pidamine
  • Meetodid projekti meeskonnaga suhtlemiseks
  • Põhiplaani kontseptsioon. Lähtejoonte ja vaheplaanide kasutamine
  • Töö ulatuse säilitamine
  • Teenitud väärtuse metoodika

PROJEKTI INTEGREERIMINE MS OFFICE'I RAKENDUSTEGA

  • Andmete eksport ja import
  • Skeemide kasutamine
  • Standardaruannete printimine
  • Töömeeskonnaga suhtlemise meetodid
  • Makrode kasutamine
  • Projektiversioonide võrdlus

MS PROJEKTI SEADISTAMINE

  • Project Serveri põhifunktsioonid. Ülevaade kohandamisvalikutest
  • Projekt- vastavalt ettevõtte spetsiifikale
  • Vaadete kohandamine
  • Kohandatud filtrid, rühmitused, vaated, vormid, aruanded
  • Kohandatud väljade kasutamine
  • Kohandatud väljade programmeerimine, graafiliste näitajate seadistamine
  • Andmete analüüs Excelis
  • Ülevaade projekti serveri funktsioonidest
  • Projekti konfigureerimine Project Serveriga töötamiseks
  • Erinevate lehtedega projektitöö avaldamine projekti koduleheküljel

Õppemeetodid:

Juhitud diskussioon, probleemõpe, grupitöö, loeng 

Õppekeskkond:

Õppekeskkonnana mõistetakse õppijaid ümbritseva vaimse, sotsiaalse ja füüsilise keskkonna kooslust, milles õppijad arenevad ja õpivad. Sotsiaalse ja vaimse keskkonna kujunemisel osalevad nii koolitajad ja koolituskeskuse töötajad kui ka õppijad. Efeketiivseks keeleõppeks luuakse vastastikusel lugupidamisel ja üksteise seisukohtade arvestamisel põhinevad ning kokkuleppeid austavad suhted; märgatakse ja tunnustatakse kõikide õppijate pingutusi ja õpiedu; ollakse abivalmid ja toetavad.
Koolituskeskuse õppekeskkond moodustub füüsilisest keskkonnast. Õpperuumid on turvalised ja vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele. Klassides on iga õppija jaoks piisavalt ruumi ja valgust. Ruumid, sisseseade ja õppevara on esteetilise väljanägemisega. Klassid on varustatud tänapäevase esitlustehnikaga, on olemas projektor, ekraan ja sülearvutid. Õppimiseks kasutatakse nüüdisaegseid info- ja kommunikatsioonitehnoloogiatel põhinevaid õppematerjale ja vahendeid. Koolituskeskusel on õppeklassid Jõhvis, samuti kasutatakse koostööpartnerite õppeklasse Tallinnas, Narvas ja teistes Eestimaa linnades. Klassis on võimalik laudu ja toole paigutada vastavalt vajadusele, et toetada erinevate õppemeetodite kasutamist. Koolituskeskusel on olemas mobiilsed klassiarvutid. Vajadusel varustatakse iga õppija sülearvutiga. Igaks kursuseks on ette valmistatud õpimapid ja õppematerjalid. Koolituskeskus tagab igale koolitusel osalejale kohvipausi, kui kursus on pikem kui 2 tundi. Olenevalt kursusest ja vajadusest on võimalus kasutada internetiühendust. Koolitusgruppide suurused on erinevad, sõltuvalt koolituse sisust, kuid eesmärgiks on tagada individuaalne areng koolituse jooksul ning õpimotivatsiooni säilimine. Lisaks õpe toimub ka veebipõhiselt Zoom’i keskkonnas. 

Õppematerjalide loend:

1.         https://www.youtube.com/watch?v=muJULpo7bxc

MS Project Гид по интерфейсу4

2.         https://www.youtube.com/watch?v=uF4cPlcFSg4 

Создаание простого проекта (видео урок)

3.         https://samara.mgpu.ru/~dzhadzha/dis/15/LP.htm 

Практикум по MS Project

4.         https://coderlessons.com/tutorials/microsoft-technologies/uznaite-microsoft-project/ms-project-kratkoe-rukovodstvo 

Краткое руководству по интерфейсу и адаптации настроек для создания учебного проекта.

5.         https://skillbox.ru/media/management/ms_project/ 

Помощник для менеджера в планировании проектной деятельности

6.         https://blog.ganttpro.com/ru/obzor-ms-microsoft-project/ 

Обзор возможностей MS PROJECT

Nõuded õpingute lõpetamiseks, sh hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid:

Õpingute lõpetamise eelduseks on osalemine vähemalt üheksas (9) kontakttunnis.Lisaks tuleb teha lõputöö vastavalt hindamiskriteeriumidele.

Hindamismeetod. Hindamiskriteeriumid.
Projekti loomine

Õppija oskab koostada ja teostada projekti, kasutades kõiki selleks vajalikke funkstioone.

Kursuse läbimisel väljastatav dokument:

  • Eterna Koolituskeskus OÜ tunnistus, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud.
  • Tõend, kui õpitulemusi ei ole saavutatud, kuid õppija võttis osa õppetööst. Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule, kuid mitte juhul, kui õppija osales vähem kui pooltes tundides. 

Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus:

Koolitaja, kellel on infotehnoloogia erialane haridus. 

Õppekava kinnitamise aeg:

04.05.2021