RAAMATUPIDAMISTARKVARA

Täienduskoolitusasutuse nimetus:

Eterna Koolituskeskus OÜ

Õppekava nimetus:

Raamatupidamistarkvara

Õppekavarühm:

Majandusarvestus ja maksundus

Õppe kogumaht:

80 ak tundi, millest on 70 ak tundi auditoorset tööd ja 10 ak tundi iseseisvat tööd.

Sihtrühm:

Kursusele on oodatud kõik, kes soovivad saada teadmisi ja pädevusi raamatupidamisprogrammide kasutamise kohta mis võimaldab töötada efektiivsemalt ja kiiremini. Saadavad oskused aitavad õppijal täiendada end erialaselt ja osaleda elukestvas õppes.

Õppe eesmärk:

Koolituse eesmärk on teadmiste ja praktiliste oskuste omandamine, mis võimaldab õppijal kasutada raamatupidaja töös arvutiprogramme (StandardBooks, 1С Raamatupidamine).

Õpiväljundid:
Koolituse lõpuks õppija:

  • teab raamatupidamisprogrammide (Standard Books ja 1C Raamatupidamine) tööpõhimõtteid
  • oskab sisestada raamatupidamisprogrammi (StandardBooks ja 1C näitel) algdokumente ning saada ja kontrollida väljundeid,
  • tunneb olulisi võimalusi, kuidas kõne all olevad raamatupidamisprogrammid aitavad parandada raamatupidaja või ettevõtja töökorraldust

Õppesisu:

TÖÖTAMINE RAAMATUPIDAMISTARKVARAGA

  • Raamatupidamisprogramm StandardBooks
  • Raamatupidamisprogramm 1С Raamatupidamine

LÄBITAVAD TEEMAD

  • Töö alustamine raamatupidamisprogrammidega StandardBooks ja 1C Raamatupidamine: seadistused, dokumendimallid, kontoplaan, dokumentide sisestamise loogika.
  • Finantsmoodul: seadistused, registrid, aruanded.- bilanss; kasumiaruanded; käibemaksuaruanne.
  • Pearaamat, päevaraamat ja käibeandmik.
  • Kassa: kassaraamat; kassa sissetulekuorderid, kassa väljaminekuorderid, tasaarveldused
  • Kulud: kuluaruanded, aruandvad isikud.
  • Müügireskontro: müügiarvete kujundaminae, koostamine ja saatmine.
  • Ostureskontro: ostuarvete sisestamine.
  • Põhivara moodul: põhivarade ost ja müük, amortisatsiioni arvestus, põhivarade makandmine.
  • Aruandluse kooostamne: bilanss, kasumiaruanne, rahavoogude aruanne.

Õppemeetodid:

Praktiliste ülesannete lahendamine (simulatsioon), näitlikustatud loeng

Õppekeskkond:

Õppekeskkonnana mõistetakse õppijaid ümbritseva vaimse, sotsiaalse ja füüsilise keskkonna kooslust, milles õppijad arenevad ja õpivad. Sotsiaalse ja vaimse keskkonna kujunemisel osalevad nii koolitajad ja koolituskeskuse töötajad kui ka õppijad. Efeketiivseks keeleõppeks luuakse vastastikusel lugupidamisel ja üksteise seisukohtade arvestamisel põhinevad ning kokkuleppeid austavad suhted; märgatakse ja tunnustatakse kõikide õppijate pingutusi ja õpiedu; ollakse abivalmid ja toetavad.

Koolituskeskuse õppekeskkond moodustub füüsilisest keskkonnast. Õpperuumid on turvalised ja vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele. Klassides on iga õppija jaoks piisavalt ruumi ja valgust. Ruumid, sisseseade ja õppevara on esteetilise väljanägemisega. Klassid on varustatud tänapäevase esitlustehnikaga, on olemas projektor, ekraan ja sülearvutid. Õppimiseks kasutatakse nüüdisaegseid info- ja kommunikatsioonitehnoloogiatel põhinevaid õppematerjale ja vahendeid. Koolituskeskusel on õppeklassid Jõhvis, samuti kasutatakse koostööpartnerite õppeklasse Tallinnas, Narvas ja teistes Eestimaa linnades. Klassis on võimalik laudu ja toole paigutada vastavalt vajadusele, et toetada erinevate õppemeetodite kasutamist. Koolituskeskusel on olemas mobiilsed klassiarvutid. Vajadusel varustatakse iga õppija sülearvutiga. Igaks kursuseks on ette valmistatud õpimapid ja õppematerjalid. Koolituskeskus tagab igale koolitusel osalejale kohvipausi, kui kursus on pikem kui 2 tundi. Olenevalt kursusest ja vajadusest on võimalus kasutada internetiühendust. Koolitusgruppide suurused on erinevad, sõltuvalt koolituse sisust, kuid eesmärgiks on tagada individuaalne areng koolituse jooksul ning õpimotivatsiooni säilimine. Lisaks õpe toimub ka veebipõhiselt Zoom’i keskkonnas.

Õppematerjalide loend:

Nõuded õpingute lõpetamiseks, sh hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid:

Õpingute lõpetamise eelduseks on osalemine vähemalt neljakümne viies (45) kontakttunnis ning praktilise kompleksülesande (simulatsioon) lahendamine programmis.

Kursuse läbimisel väljastatav dokument:

  • Eterna Koolituskeskus OÜ tunnistus, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud.
  • Tõend, kui õpitulemused ei ole saavutatud, kuid õppija võttis osa õppetööst. Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule, kuid mitte juhul, kui õppija osales vähem kui pooltes tundides.

Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus:

Koolitaja, kes omab raamatupidamise või/ja rahanduse alast haridust ning kellel on olemas vastav töökogemus.

Õppekava kinnitamise aeg:

31.03.2022

Projektijuht (6. tase)

Täienduskoolitusasutuse nimetus:

Eterna Koolituskeskus OÜ

Õppekava nimetus:

Projektijuhi koolitus 

Koolituse kogumaht:

202 ak tundi (142 ak tundi auditoorset tööd ja 60 ak tundi iseseisvat tööd)

Õppekava koostamise alus:

Kutsestandard: Projektijuht, tase 6

Sihtrühm:

Isikud, kes tunnevad huvi uue eriala omandamise vastu. Ettevõtete juhid, projektijuhid ning projektimeeskonda ja juhtkonda kuuluvad töötajad, kes on huvitatud oma erialase taseme tõstmisest.

Õppe eesmärk:

Koolituse eesmärk on teadmiste ja oskuste omandamine, mis võimaldab õppijal töötada projektijuhina.

Õpiväljundid:
Koolituse lõpuks õppija:

  • oskab kasutada projektijuhtimise võtteid projekti kulgu erinevatel etappidel;
  • oskab hinnata projektikvaliteedi riske ja taset;
  • omab teadmisi ja pädevusi, kuidas töötada meeskonnas, koostada projektidokumente;
  • oskab töötada programmis MS Project.

Õppesisu

PROJEKTITEGEVUS ORGANISATSIOONIS

  • Projekti tegevuste põhimõisted. Projektide klassifikatsioon.
  • Erinevused projektijuhtimise ja traditsioonilise juhtimise vahel.
  • Projekti elutsükkel ja etapid. Projektijuhtimise standardid.
  • Projekti põhikiri. Esialgne kulude kalkulatsioon.

PROJEKTIJUHTIMISE PROTSESSID

  • Projekti algatamise protsessi rühm. Projektis osalejad ja huvigrupid. Projekti hierarhiline struktuur.
  • Projekti planeerimine. Tööjaotuse struktuur.
  • Projekti planeerimine: ajakava haldamine. Võrgugraafik, Gantti diagramm
  • Projekti planeerimine: ressursside haldamine. Riskide kindlakstegemine. Kvaliteedi mõõdikud.
  • Töö koosseisu ja kestuse määramine. Eesmärkide väljatöötamine, oma projekti plaani koostamine.
  • Projektide täitmise protsesside rühm. Juhtimistegevuse tsükkel.
  • Järelevalve- ja kontrolliprotsesside rühm. Kontrollimeetodid. Kontrollimise iseärasused.
  • Kommunikatsiooni juhtimine projektis. Projektitegevuste koordineerimine.

PROJEKTIJUHTIMINE JA ARUANDLUS

  • Kulude haldamise kavandamine projektis. Projekti hinnang ja eelarve.
  • Oma projekti eelarvestamine.
  • Kvaliteedijuhtimine projektis. Projekti kvaliteedikriteeriumide määramine.
  • Riskide juhtimine. Kvantitatiivne ja kvalitatiivne riskide
  • Projekti muudatuste haldamine. Käimasolevate muudatuste rakendamine.
  • Kulude kontroll. Kulude juhtimine projektis. Teenitud väärtuse meetod.
  • Hanked ja lepingute haldamine. Lepingute tüübid.
  • Projektide integreerimise juhtimine.
  • Projekti lõpuleviimine. Projekti dokumentatsioon.

PROJEKTI TEGEVUSTE PLANEERIMINE MS PROJECTIS

  • Disainitarkvara
  • Töö lihtsate projektidega
  • Tabelite ja arvandmete töötlemine Excelis
  • Ajakava MS Projectis
  • Ressursside planeerimine MS Projectis
  • Projekti optimeerimine
  • Õppijate nõustamine oma projektide koostamisel

SUHTLEMINE PROJEKTIMEESKONNAS

  • Projektimeeskonna moodustamine ja juhtimine.
  • Projektijuhi roll
  • Läbirääkimisoskused
  • Projektide konfliktide juhtimine.

Õppemeetodid:

Loengud, arutluskaart, juhitud diskussioon, mõistekaart, probleemõpe, grupi- ja paaristöö

Õppekeskkond:

Õppekeskkonnana mõistetakse õppijaid ümbritseva vaimse, sotsiaalse ja füüsilise keskkonna kooslust, milles õppijad arenevad ja õpivad. Sotsiaalse ja vaimse keskkonna kujunemisel osalevad nii koolitajad ja koolituskeskuse töötajad kui ka õppijad. Efeketiivseks keeleõppeks luuakse vastastikusel lugupidamisel ja üksteise seisukohtade arvestamisel põhinevad ning kokkuleppeid austavad suhted; märgatakse ja tunnustatakse kõikide õppijate pingutusi ja õpiedu; ollakse abivalmid ja toetavad.

Koolituskeskuse õppekeskkond moodustub füüsilisest keskkonnast. Õpperuumid on turvalised ja vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele. Klassides on iga õppija jaoks piisavalt ruumi ja valgust. Ruumid, sisseseade ja õppevara on esteetilise väljanägemisega. Klassid on varustatud tänapäevase esitlustehnikaga, on olemas projektor, ekraan ja sülearvutid. Õppimiseks kasutatakse nüüdisaegseid info- ja kommunikatsioonitehnoloogiatel põhinevaid õppematerjale ja vahendeid. Koolituskeskusel on õppeklassid Jõhvis, samuti kasutatakse koostööpartnerite õppeklasse Tallinnas, Narvas ja teistes Eestimaa linnades.Klassis on võimalik laudu ja toole paigutada vastavalt vajadusele, et toetada erinevate õppemeetodite kasutamist. Koolituskeskusel on olemas mobiilsed klassiarvutid. Vajadusel varustatakse iga õppija sülearvutiga. Igaks kursuseks on ette valmistatud õpimapid ja õppematerjalid. Koolituskeskus tagab igale koolitusel osalejale kohvipausi, kui kursus on pikem kui 2 tundi. Olenevalt kursusest ja vajadusest on võimalus kasutada internetiühendust. Koolitusgruppide suurused on erinevad, sõltuvalt koolituse sisust, kuid eesmärgiks on tagada individuaalne areng koolituse jooksul ning õpimotivatsiooni säilimine. Lisaks õppetöö toimub e-keskkonnas Zoom.

Iseseisev töö:

Iseseisvad tööd on mõeldud nii õpitu kinnistamiseks.Iseseisev töö hõlmab õppematerjali loenguvälise osa omandamist; kodutööd vastavalt õppejõu poolt antud ülesannetele.

Õppematerjalide loend

Nõuded õpingute lõpetamiseks:

Õpingute lõpetamise eelduseks on osalemine vähemalt saja kuues (106) kontakttunnis. Lisaks tuleb kaitsta oma projekt.

Hindamismeetod

Projekt (esitamine ja kaitsmine)

Hindamiskriteeriumid

  • Kontseptsiooni väljatöötamine ja oma projekti harta koostamine.
  • Töö ulatuse, kestuse ja ajakava, vajalike ressursside jne kindlaksmääramine. Optimaalse projektiplaani koostamine.
  • Projekti hindamine ja eelarvestamine.
  • Projektikava koostamine MS Projectis
  • Projekti optimeerimine
  • Projekti esitluse ettevalmistamine

Kursuse läbimisel väljastatav dokument:

Eterna Koolituskeskus OÜ väljastab:

  • tunnistuse, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud.
  • tõendi, kui õpitulemusi ei ole saavutatud, kuid õppija võttis osa õppetööst. Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule, kuid mitte juhul, kui õppija osales vähem kui pooltes tundides.

Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus:

Koolitaja, kes omab õpetatavale valdkonnale vastavat haridust ja töökogemust.

Õppekava kinnitamise aeg:

05.04.2021

Soome keel A1 (120)

Täienduskoolitusasutuse nimetus:

Eterna Koolituskeskus OÜ

Õppekava nimetus:

Soome keel A1

Õppekavarühm :

Keeleõpe

Õppe kogumaht:

200 ak  tundi, millest 120 ak tundi on auditoorset õpet ja 80 ak tundi iseseisvat tööd.

Sihtrühm:

Isikud, kes soovivad alustada soome keele õppimist.

Õppe eesmärk:

Koolituse lõpuks on õppija omandanud oskuse kõneleda ja kirjutada soome keeles lihtsamaid lauseid ja tekste.

Õpiväljundid:
Koolituse lõpuks õppija:

KUULAMINE

  • suudab jälgida väga aeglast ja hoolika hääldusega juttu;

RÄÄKIMINE

  • suudab suhelda lihtsas keeles, kui vestluspartner on nõus teda aitama;
  • oskab esitada lihtsaid küsimusi ja sellistele küsimustele vastata.
  • oskab moodustada lihtsaid lauseid;

LUGEMINE

  • mõistab väga lühikesi, lihtsaid tekste;

KIRJUTAMINE

  • oskab kirjutada lihtsaid, enamasti sidumata fraase ja lauseid.

Õppesisu:

ÜLDTEEMAD:

  • Mina ja minu perekond, sugulased
  • Igapäevaelu (nädalapäevad, kuud, aastaajad ja ilm, värvid, kellaajad )
  • Toitumine (söök, jook, toiduainete ostmine)
  • Igapäevane suhtlemine (tervitused, viisakad laused, enese ja kaaslaste tutvustus, välimuse kirjeldus, ühised tegevused)
  • Kodukoht Eesti (riik, pealinn, rahvused)
  • Vaba aeg (lemmiktegevused ja eelistused)
  • Tutvumine soome kirja- ja kõnekeelega
  • Suhtlemine (nt söögi- ja riidepoes, kohvikus, restoranis, bussi-, rongi- ja lennujaamas).

GRAMMATILISED TEEMAD:

  • Tähestik. Hääldusalused: pikad ja lühikesed vokaalid, klusiilide õige hääldus, sõna rõhk. Eesti ja soome keele häälduse võrdlus (vokaalharmoonia, järgsilpide pikad vokaalid).
  • Nimisõna käänamine: ainsuse nimetav, omastav ja osastav
  • Tegusõna lihtsamad tegusõnad. Olla-verbi pööramine. Oleviku jaatav ja eitav kõne.
  • Kindel kõneviis, käskiva kõneviisi sina- ja teie-vorm. Verbitüübid (I-VI). astmevaheldus verbides
  • Omadusõna: enam kasutatavate omadussõnade algvõrre ja vastandid
  • Põhiarvsõnad
  • Isikulised asesõnad
  • Küsisõnad
  • Asesõnad (isikulised asesõnad minäsinä jne, küsivad asesõnad kukamikä)
  • Lauseõpetus
  • Kas-küsimus jt küsisõnad (missä? milloin? jne)
  • Tüvevaheldus, sealhulgas astmevaheldus.

Õppemeetodid:

Rollimängud, ajurünnak, arutluskaart, intervjuu, juhitud diskussioon, mõistekaart, probleemõpe, grupi- ja paaristöö, vabakirjutamine

Õppekeskkond:
Õppekeskkonnana mõistetakse õppijaid ümbritseva vaimse, sotsiaalse ja füüsilise keskkonna kooslust, milles õppijad arenevad ja õpivad. Sotsiaalse ja vaimse keskkonna kujunemisel osalevad nii koolitajad ja koolituskeskuse töötajad kui ka õppijad. Efeketiivseks keeleõppeks luuakse vastastikusel lugupidamisel ja üksteise seisukohtade arvestamisel põhinevad ning kokkuleppeid austavad suhted; märgatakse ja tunnustatakse kõikide õppijate pingutusi ja õpiedu; ollakse abivalmid ja toetavad.

Koolituskeskuse õppekeskkond moodustub füüsilisest keskkonnast. Õpperuumid on turvalised ja vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele. Klassides on iga õppija jaoks piisavalt ruumi ja valgust. Ruumid, sisseseade ja õppevara on esteetilise väljanägemisega. Klassid on varustatud tänapäevase esitlustehnikaga, on olemas projektor, ekraan ja sülearvutid. Õppimiseks kasutatakse nüüdisaegseid info- ja kommunikatsioonitehnoloogiatel põhinevaid õppematerjale ja vahendeid. Koolituskeskusel on õppeklassid Jõhvis, samuti kasutatakse koostööpartnerite õppeklasse Tallinnas, Narvas ja teistes Eestimaa linnades. Klassis on võimalik laudu ja toole paigutada vastavalt vajadusele, et toetada erinevate õppemeetodite kasutamist. Koolituskeskusel on olemas mobiilsed klassiarvutid. Vajadusel varustatakse iga õppija sülearvutiga. Igaks kursuseks on ette valmistatud õpimapid ja õppematerjalid. Koolituskeskus tagab igale koolitusel osalejale kohvipausi, kui kursus on pikem kui 2 tundi. Olenevalt kursusest ja vajadusest on võimalus kasutada internetiühendust. Koolitusgruppide suurused on erinevad, sõltuvalt koolituse sisust, kuid eesmärgiks on tagada individuaalne areng koolituse jooksul ning õpimotivatsiooni säilimine. Lisaks õpe toimub ka veebipõhiselt Zoom’i keskkonnas.

Iseseisev töö:

Jooksvad iseseisvad tööd koduseks lahendmiseks         

Õppematerjalide loend:

  • Kenttälä, M. 1998. Kieli käyttöön: suomen kielen alkeisoppikirj. Helsinki: Yliopistopaino
  • Sark, K. 2009. Hyvä-parempi-paras:soomekeele õppekomplekt algajaile (raamat ja 2 CD). Tallinn: Iduleht
  • Lisamaterjalid internetist

Nõuded õpingute lõpetamiseks, sh hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid:

Õpingute lõpetamise eelduseks on osalemine vähemalt üheksakümnes (90) kontakttunnis. Õpingute lõpetamiseks tuleb sooritada lõputest (suuline vestlus) positiivsele tulemusele, s.t vastavalt hindamiskriteeriumidele.

Hindamismeetod

Hindamiskriteeriumid

Suuline vestlus

  • õppija räägib lihtsamate lausetega kursusel läbitud teemadest vastavalt õpiväljunditele.
  • õppija vastab arusaadavalt vestluse käigus esitatud küsimustele
  • õppija esitab lihtsamaid küsimusi

Kursuse läbimisel väljastatav dokument:

  • Eterna Koolituskeskus OÜ tunnistus, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud.
  • Tõend, kui õpitulemusi ei ole saavutatud, kuid õppija võttis osa õppetööst. Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule, kuid mitte juhul, kui õppija osales vähem kui pooltes tundides.

Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus:

Soome keele kui teise keele õpetaja või soome filoloogi kõrgharidus.

Õppekava kinnitamise aeg:

04.03.2016

Eesti kõnekeel edasijõudnutele (õppekava, 109)

1. Täienduskoolitusasutuse nimetus:
Eterna Koolituskeskus OÜ

2. Õppekava nimetus:
Eesti kõnekeel edasijõudnutele

3. Õppekavarühm:
Keeleõpe

4. Õppe kogumaht:
Õppe kogumaht on 159 akadeemilist tundi, millest 109 on akadeemilist tundi auditoorset õpet ja 50 akadeemilist tundi iseseisvat tööd.

5. Õppekava koostamise alus:
Euroopa keeleõppe raamdokument

6. Sihtgrupp ja õppe alustamise tingimused:
Sihtrühmaks on täiskasvanud, kelle keeleoskuse tase vastab A2-tasemele ning kes soovivad jätkata eesti keele õppimist. Õppe alustamise tingimused on koolitusele registreerimine ja Eterna Koolituskeskuse keeletaseme testimise (vestluse) läbimine tulemusega vähemalt 50%.

7. Õppe eesmärk:
Koolituse lõpuks on õppija omandanud oskuse kõneleda ja kirjutada eesti keeles lihtsamaid lauseid ja tekste, saab hakkama suhtlemisega igapäevaelu situatsioonides, omab algteadmisi eesti grammatika valdkonnas.

8. Õpiväljundid:
Koolituse lõpuks õppija:

• oskab aru saada infost tuttaval teemal ning igapäevaeluga seotud olulisematest üksikasjadest;
• oskab spontaanselt alustada vestlust tuttavatel teemadel (küsimine ja info edastamine, ettepanekute tegemine, arvamuse väljendamine);
• saab hakkama igapäevastes suhtlussituatsioonides endale tuttavatel teemadel;
• saab aru vestluspartneri sündmuste, mõtete ja soovide kirjeldusest;
• koostab lihtsat seostatud teksti (sh ettekannet) tuttaval või endale huvipakkuval teemal;
• saab grammatika alaseid teadmisi, et väljendada oma mõtteid, arvamusi jt arusaadavalt ja korrektselt.

9. Õppesisu:
Üldteemad:
• Endast rääkimine (enda tutvustamine)
• Pere (pere elu kodus, tööl ja koolis, lähedased)
• Haridus ja töö (hariduskäik, elukutsevalik, tööülesanded, töökoht)
• Igapäevaelu (töö- ja puhkepäevad, elulaad, igapäevaelu korraldamine)
• Elukutse, amet, töö (töörutiin, tööülesanded, tööasutus, töökaaslased)
• Kodu ja kodukoht (elamistingimused, majapidamistööd, maa- ja linnakodu plussid ja miinused, kodu ümbruskond, külaliste kutsumine)
• Enesetunne ja tervis (enesetunne, arstiabi, abivajaja seisund)
• Sisseostud, hinnad (poodides käimine, ostude tegemine)
• Söök ja jook (toiduained; söögikohtade liigid; söögikoha asukoht, lahtiolekuajad, stiil, hinnaklass; söökide ja jookide tellimine; reklaam)
• Linn (tee juhatamine, linnas asuvad objektid ja asutused)
• Inimeste suhted ühiskonnas (sõpruskond, töökollektiiv)
• Keskkond, loodus, ilm (loodusobjektid, keskkonnakaitse, kliima, ilmastik)

Keeleteadmised:
• Nimisõnad: nimisõna käänamine ainsuses ja mitmuses; ühildumine omadus- ja arvsõnaga.
• Tegusõnad: tegusõna pööramine olevikus, liht-, täis- ja enneminevikus; rektsioon; käskiv ja tingiv kõneviis; ma- ja da-tegevusnimi; ma-tegevusnime käändelised vormid (-mas, -mast, -mata); ühendtegusõnad.
• Omadussõna: omadussõna käänamine; omadussõna võrdlusastmed.
• Arvsõnad: põhi- ja järgarvsõna käänamine; põhi- ja järgarvsõna ühildumine nimisõnaga.
• Asesõnad: asesõna käänamine ja kasutamine.
• Sidesõnad
• Kaassõnad: ees- ja tagasõnad.
• Sõnamoodustus: liitsõnad; tuletised.

10. Õppemeetodid:
Ettekande koostamine ja esitlemine, loeng, väitlus, intervjuu, mõistekaart, probleemõpe, grupi- ja paaristöö, vaba- ja protsesskirjutamine, audio- ja struktuurtestid, kirjutamis-, lugemis- ja videoülesanded, töö autentse tekstiga.

11. Iseseisev töö:
Iseseisva töö kirjeldus
Iseseisvad tööd on mõeldud nii õpitu kinnistamiseks kui ka teema sõnavara laiendamiseks. Iseseisev töö hõlmab õppematerjali loenguvälise osa omandamist; kodutööd vastavalt õppejõu poolt antud ülesannetele. Lisaks antakse iseseisvaid töid, mis eeldavad veebipõhiste keeleõppeprogrammide ning harjutusvara kasutamist B1-tasemel.

12. Õppekeskkond:
Õppekeskkonnana mõistetakse õppijaid ümbritseva vaimse, sotsiaalse ja füüsilise keskkonna kooslust, milles õppijad arenevad ja õpivad. Sotsiaalse ja vaimse keskkonna kujunemisel osalevad nii koolitajad ja koolituskeskuse töötajad kui ka õppijad. Efeketiivseks keeleõppeks luuakse vastastikusel lugupidamisel ja üksteise seisukohtade arvestamisel põhinevad ning kokkuleppeid austavad suhted; märgatakse ja tunnustatakse kõikide õppijate pingutusi ja õpiedu; ollakse abivalmid ja toetavad.
Koolituskeskuse õppekeskkond moodustub füüsilisest keskkonnast. Õpperuumid on turvalised ja vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele. Klassides on iga õppija jaoks piisavalt ruumi ja valgust. Ruumid, sisseseade ja õppevara on esteetilise väljanägemisega. Klassid on varustatud tänapäevase esitlustehnikaga, on olemas projektor, ekraan ja sülearvutid. Õppimiseks kasutatakse nüüdisaegseid info- ja kommunikatsioonitehnoloogiatel põhinevaid õppematerjale ja vahendeid. Koolituskeskusel on õppeklassid Jõhvis, samuti kasutatakse koostööpartnerite õppeklasse Tallinnas, Narvas ja teistes Eestimaa linnades. Klassis on võimalik laudu ja toole paigutada vastavalt vajadusele, et toetada erinevate õppemeetodite kasutamist. Koolituskeskusel on olemas mobiilsed klassiarvutid. Vajadusel varustatakse iga õppija sülearvutiga. Igaks kursuseks on ette valmistatud õpimapid ja õppematerjalid. Koolituskeskus tagab igale koolitusel osalejale kohvipausi, kui kursus on pikem kui 2 tundi. Olenevalt kursusest ja vajadusest on võimalus kasutada internetiühendust. Koolitusgruppide suurused on erinevad, sõltuvalt koolituse sisust, kuid eesmärgiks on tagada individuaalne areng koolituse jooksul ning õpimotivatsiooni säilimine.

13. Õppematerjalide loend:
Põhiõppematerjal:
• Kitsnik, M. 2012. Eesti keele õpik. B1, B2. FIE Mare Kitsnik.
Lisaõppematerjalid:
• Kitsnik, M., Kingisepp, L. 2002. Naljaga pooleks. Kirjastus Iduleht ja FIE Kitsnik
• Mangus, I. 2015. Tere taas!: Eesti keele õpik A2-B1. Kirjatark
• TEA taskusõnastik 2008. Vene-eesti, eesti-vene. Tallinn: TEA
• Keeleklikk. Eesti keele e-kursus algajatele inglise keele baasil (0-A2). https://www.keeleklikk.ee/et/welcome
• Efant. http://www.efant.ee/std/?lang=et

14. Nõuded õpingute lõpetamiseks, sh hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid:
Õpingute lõpetamise eelduseks on osalemine vähemalt 70% kontakttundidest. Lisaks tuleb sooritada lõputest tulemusega vähemalt 60% (õpetajapoolne kinnitus B1-tasemele teadmiste vastavusest), s.t vastavalt hindamiskriteeriumidele.

Hindamismeetod Hindamiskriteeriumid
Lõputest Test hõlmab lugemis-, kuulamis- ja kirjutamisülesandeid, mis vastavad B1-taseme nõuetele). Õppija ...
• koostab lihtsat seostatud teksti tuttaval või endale huvipakkuval teemal;
• kirjutab isiklikke kirju ja teateid ning edasi andma uudiseid;
• saab hakkama igapäevastes suhtlussituatsioonides endale tuttavatel teemadel;

15. Kursuse läbimisel väljastatav dokument (tunnistus või tõend):
Eterna Koolituskeskus OÜ väljastab:
• tunnistuse, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud;
• tõendi, kui õpitulemusi ei saavutatud, kuid õppija võttis osa õppetööst. Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule, kuid mitte juhul, kui õppija osales vähem kui pooltes tundides.

16. Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus:
Koolituskeskuse Eterna Koolituskeskuse poolt kaasatud koolitajad omavad kõik eesti keele kui teise keele õpetaja või eesti filoloogi kõrgharidust. Kõik koolitajad omavad varasemat töökogemust eesti keele õpetamisel täiskasvanutele.

17. Õppekava kinnitamise aeg:
06.06.2017