Videomontaaž Adobe Premiere’is

Täienduskoolitusasutuse nimetus:
Eterna Koolituskeskus OÜ

Õppekava nimetus:
Videomontaaž Adobe Premiere’is

Õppekavarühm:
Arvutikasutus

Õppe kogumaht:
45 akadeemilist tundi, millest 40 on kontaktõpet ja 5 tundi iseseisvat tööd.

Sihtgrupp :
Inimesed, kes vajavad oma igapäevatöös videomontaaži oskust, näiteks sotsiaalmeediaga tegelevad turundusinimesed, ajakirjanikud, blogijad.

Õppe eesmärk:
Koolituse eesmärk on õppida töötama arvutiprogrammis Adobe Premier. Saadud teadmised ja oskused võimaldavad õppijal ennast arvutiga töötamisel täiendada ja elukestvas õppes osaleda.

Õpiväljundid:
Koolituse lõpuks õppija:

oskab ühendada mitut videoklippi ühte videoritta;
saab teostada efektset visuaalset üleminekut klippide vahel;
oskab ühendada ja sünkroniseerida videomaterjali ning heli;
saab lisada pealkirju ja tiitreid videoklippide juurde;
oskab luua esitlust klippidest staatiliste piltide ja videomaterjali abil;
saab seadistada, kasutada ja teha einevate efektide animatsiooni (videofiltrite abil).

Õppesisu:
Videomontaaži alused. Põhimõtted, nende loominguline kasutamine.
Dialoogidega lõikude montaaž
Videomontaaž muusika saatel, temporütm montaažis, slide-show kiire loomine
Materjali importimine Adobe Premiere’sse
Põhilised montaaži operatsioonid
Adobe Premiere põhilised funktsioonid: projekti seadmed, montaaži protsessi töövõtted, üleminekud, tiitrid
Timeline aknaga töö
Failide formaadid; televisiooni, Interneti ja kino jaoks loodud videote tehnilised parameetrid
Töö heliga Adobe Premiere’is
Värvikorrektuur
Töö efektide ja maskidega
Seadistamine

Õppematerjalide loend:
• Koolitaja poolt koostatud õppematerjalid

Nõuded õpingute lõpetamiseks:
Õpingute lõpetamise eelduseks on osalemine vähemalt kolmekümne kolmes (33) kontakttunnis.

Kursuse läbimisel väljastatav dokument:
Eterna Koolituskeskus OÜ tunnistus, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud.
Tõend, kui õpitulemusi ei saavutatud, kuid õppija võttis osa õppetööst. Tõend väljastatakse
vastavalt osaletud kontakttundide arvule, kuid mitte juhul, kui õppija osales vähem kui pooltes tundides.

Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus:
Koolitaja, kellel infotehnoloogia alane eriala.

Õppekava kinnitamise aeg:
04.09.2018

Õppekava Videomontaaž Adobe Premiere’is

Täienduskoolitusasutuse nimetus:
Eterna Koolituskeskus OÜ

Õppekava nimetus:
Videomontaaž Adobe Premiere’is

Õppekavarühm:
Arvutikasutus

Õppe kogumaht:
45 akadeemilist tundi, millest 40 on kontaktõpet ja 5 tundi iseseisvat tööd.

Sihtgrupp :
Inimesed, kes vajavad oma igapäevatöös videomontaaži oskust, näiteks sotsiaalmeediaga tegelevad turundusinimesed, ajakirjanikud, blogijad.

Õppe eesmärk:
Koolituse eesmärk on õppida töötama arvutiprogrammis Adobe Premier. Saadud teadmised ja oskused võimaldavad õppijal ennast arvutiga töötamisel täiendada ja elukestvas õppes osaleda.

Õpiväljundid:
Koolituse lõpuks õppija:

  • oskab ühendada mitut videoklippi ühte videoritta;
  • saab teostada efektset visuaalset üleminekut klippide vahel;
  • oskab ühendada ja sünkroniseerida videomaterjali ning heli;
  • saab lisada pealkirju ja tiitreid videoklippide juurde;
  • oskab luua esitlust klippidest staatiliste piltide ja videomaterjali abil;
  • saab seadistada, kasutada ja teha einevate efektide animatsiooni (videofiltrite abil).

Õppesisu:

  • Videomontaaži alused. Põhimõtted, nende loominguline kasutamine.
  • Dialoogidega lõikude montaaž
  • Videomontaaž muusika saatel, temporütm montaažis, slide-show kiire loomine
  • Materjali importimine Adobe Premiere’sse
  • Põhilised montaaži operatsioonid
  • Adobe Premiere põhilised funktsioonid: projekti seadmed, montaaži protsessi töövõtted, üleminekud, tiitrid
  • Timeline aknaga töö
  • Failide formaadid; televisiooni, Interneti ja kino jaoks loodud videote tehnilised parameetrid
  • Töö heliga Adobe Premiere’is
  • Värvikorrektuur
  • Töö efektide ja maskidega
  • Seadistamine

Õppematerjalide loend:
Koolitaja poolt koostatud õppematerjalid

Nõuded õpingute lõpetamiseks:
Õpingute lõpetamise eelduseks on osalemine vähemalt kolmekümne kolmes (33) kontakttunnis.

Kursuse läbimisel väljastatav dokument:
Eterna Koolituskeskus OÜ tunnistus, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud.
Tõend, kui õpitulemusi ei saavutatud, kuid õppija võttis osa õppetööst. Tõend väljastatakse
vastavalt osaletud kontakttundide arvule, kuid mitte juhul, kui õppija osales vähem kui pooltes tundides.

Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus:
Koolitaja, kellel infotehnoloogia alane eriala.

Õppekava kinnitamise aeg:
04.09.2018

Инструкция по обучению с помощью интернет-класса

  1. Участник обучения может использовать для входа в интернет-класс любой имеющийся в его распоряжении компьютер.
  2. Участники могут находиться у себя в кабинетах за разными компьютерами или в общем классе, где на большом экране через проектор транслируется видео из интернет-класса.
  3. Участник вводит в окно браузера (просьба использовать только Mozilla Firefox, Opera или Google Chrome) ссылку, присланую организатором обучения.
  4. Затем входит в интернет-класс как "гость" под своим именем в установленное в расписании время.
  5. Во время проведения обучения преподаватель демонстрирует слайды и может отвечать на вопросы участников, при этом на мониторе продолжается трансляция презентации, видно изображение лектора и слышна его/ее речь в режиме онлайн.
  6. Участники обучения могут задавать вопросы в микрофон по очереди, включая и выключая его. Также вопрос можно задать в письменном виде, для этого надо напечатать его в отдельном поле, которое находится на экране.
  7. Кроме того, преимуществом занятий в интернет-классе является то, что в течение лекции ведется запись. При желании участники могут получить ссылку на эту запись для повторных просмотров.

Täiskasvanute koolitaja (andragoogi) koolitus

Täienduskoolitusasutuse nimetus:
Eterna Koolituskeskus OÜ

Õppekava nimetus:
Täiskasvanute koolitaja (andragoogi) koolitus

Õppekavarühm:
Kasvatusteadused

Õppekava koostamise alus:

  • Täiskasvanute koolitaja, tase 5
  • Täiskasvanute koolitaja, tase 6

Õppe kogumaht:
180 ak tundi, millest on 110 ak tundi auditoorset tööd ja 70 ak tundi iseseisvat tööd.

Sihtrühm:

  • igat tüüpi haridusasutuste juhid ja õpetajad, kelle tegevus on seotud täiskasvanuharidusega;
  • personaliosakonna, haridus- või arendusosakonna juhid ja töötajad, kes korraldavad või viivad ettevõttes läbi koolitusi;
  • erinevas vormis koolitusi pakkuvad spetsialistid (seminaride, töötubade, ümarlaudade, õppe sessioone);
  • erinevatele täiskasvanute sihtrühmadele suunatud koolitusprogrammide juhid;
  • äritreenerid ning äri-coachid;
  • täiskasvanutele mõeldud huvitegevuse juhendajad (uute hobide õppimine, kasulike harjumuste omandamine jms.)

Õppe eesmärk:

Õpetajate ametipädevuste kvaliteetne muutumine ning areng, mis on vajalik täiskasvanuhariduse valdkonna erialaste probleemide lahendamiseks.

Õpiväljundid:
Koolituse lõpuks õppija:

  • omandab täiskasvanud õppijate õppe korraldamise aluseid;
  • oskab õpetada täiskasvanud õppijaid, arvestades nende individuaalseid ja vanuselisi iseärasusi;
  • oskab rakendada täiskasvanute õppijate koolitamise kaasaegseid tehnoloogiaid õppe-eesmärkide saavutamiseks;
  • koostab ja kaitseb ennese kui andragoogi eneseanalüüsi;
  • saab võimalusi enesetäiendamiseks.

Õppesisu

ANDRAGOOGIKA OLEMUS, MÕISTED JA PÕHIMÕTTED

  • Täiskasvanute õpe elukestva õppe süsteemis.
  • Täiskasvanu kui õpisubjekt. Andragoogika olemus ning roll.
  • Täiskasvanute õpetaja kutsestandard Eestis.
  • Täiskasvanute koolituse seadus.
  • Täiskasvanute õpetaja eetika.
  • Täiskasvanute koolitaja pädevused.

TÄISKASVANUHARIDUSE KONTSEPTSIOONID JA TEHNOLOOGIAD

  • Täiskasvanuhariduse arengu teooria ning praktika ajalooline tagasivaade.
  • Vanuseline periodiseerimine täiskasvanute tööalase ning isikliku kohanemise probleemide lahendamisel.
  • Аndragoogika ja akmeoloogia. Meisterliku tegevuse suutlikkuse probleem
  • Kohanenud täiskasvanuhariduse süsteemid.

HARIDUSLIK DISAIN

  • Andragoogika õppe käsitlused.
  • Täiskasvanuõppe protsessikaart. Disain läbi õpimudelite.
  • Õppimise kujundamine läbi õppija kogemuse.
  • Õppemeetodite klassifikatsioon, vormi ning vahendite valiku põhimõtted.
  • Elektroonilise ja mobiilse hariduse tehnoloogiad.
  • Моodulõpe kui täiskasvanuhariduse tehnoloogia.

ÕPPEPROTSESSI ETTEVALMISTAMINE

  • Õpilasrühma õpivajaduste väljaselgitamine.
  • Õppekava koostamine ja koolituste/kursuste planeerimine.
  • Õppematerjalide ning vahendite kohandamine täiskasvanuõppes.
  • Õpitulemuste saavutamise hindamine ja analüüs.
  • Õpikeskkonna kujundamine. Hariduskeskkonna modelleerimise meetodid.

HARIDUSPROTSESSI LÄBIVIIMINE

  • Juhtiva õppeprotsessi rolli teadlik valik.
  • Aktiivõppemeetodite kasutamine.
  • Dialoog õppetöös. Tagasiside õpilasele õppeprotsessis.
  • Rühmatöö eripära õpilastega töötamisel.
  • Rühma dünaamika. Rühma arenguprotsessid ning nende juhtimine.
  • Töötamine raskete koolitusel osalejatega.
  • Õpilaste arengu ja motiveerimise toetamine.

ÕPETAJA PROFESSIONAALNE ARENG

  • Täiskasvanute koolitaja pädevused.
  • Refleksiivse mõtlemise arendamine. Peegeldustasemed.
  • Enda tegevuse hindamine õppeprotsessis.
  • Motivatsioon ja eneseareng täiskasvanute õpetajana.
  • Kõnekunst ning avalik esinemine.
  • Professionaalse läbipõlemise ennetamine.
  • Supervisioon täiskasvanutega tundide läbiviimisel.

ENESEANALÜÜSI KOOSTAMINE 5. VÕI 6. TASEME KUTSEEKSAMIKS

  • Täiskasvanute õpetaja universaalsete pädevuste analüüs ja kirjeldamine.
  • Andragoogi eneseanalüüsi ettevalmistus.
  • E-portfoolio loomine.
  • Materjali paigutamine elektroonilisse keskkonda.

Õppemeetodid:

Loengud, arutluskaart, juhitud diskussioon, mõistekaart, probleemõpe, grupi- ja paaristöö

Õppekeskkond:

Õppekeskkonnana mõistetakse õppijaid ümbritseva vaimse, sotsiaalse ja füüsilise keskkonna kooslust, milles õppijad arenevad ja õpivad. Sotsiaalse ja vaimse keskkonna kujunemisel osalevad nii koolitajad ja koolituskeskuse töötajad kui ka õppijad. Efeketiivseks keeleõppeks luuakse vastastikusel lugupidamisel ja üksteise seisukohtade arvestamisel põhinevad ning kokkuleppeid austavad suhted; märgatakse ja tunnustatakse kõikide õppijate pingutusi ja õpiedu; ollakse abivalmid ja toetavad.
Koolituskeskuse õppekeskkond moodustub füüsilisest keskkonnast. Õpperuumid on turvalised ja vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele. Klassides on iga õppija jaoks piisavalt ruumi ja valgust. Ruumid, sisseseade ja õppevara on esteetilise väljanägemisega. Klassid on varustatud tänapäevase esitlustehnikaga, on olemas projektor, ekraan ja sülearvutid. Õppimiseks kasutatakse nüüdisaegseid info- ja kommunikatsioonitehnoloogiatel põhinevaid õppematerjale ja vahendeid. Koolituskeskusel on õppeklassid Jõhvis, samuti kasutatakse koostööpartnerite õppeklasse Tallinnas, Narvas ja teistes Eestimaa linnades. Klassis on võimalik laudu ja toole paigutada vastavalt vajadusele, et toetada erinevate õppemeetodite kasutamist. Koolituskeskusel on olemas mobiilsed klassiarvutid. Vajadusel varustatakse iga õppija sülearvutiga. Igaks kursuseks on ette valmistatud õpimapid ja õppematerjalid. Koolituskeskus tagab igale koolitusel osalejale kohvipausi, kui kursus on pikem kui 2 tundi. Olenevalt kursusest ja vajadusest on võimalus kasutada internetiühendust. Koolitusgruppide suurused on erinevad, sõltuvalt koolituse sisust, kuid eesmärgiks on tagada individuaalne areng koolituse jooksul ning õpimotivatsiooni säilimine. Lisaks õpe toimub ka veebipõhiselt Zoom’i keskkonnas.

Iseseisev töö:

Iseseisvad tööd on mõeldud nii õpitu kinnistamiseks. Iseseisev töö hõlmab õppematerjali loenguvälise osa omandamist; kodutööd vastavalt õppejõu poolt antud ülesannetele.

Õppematerjalide loend:

  • Змеёв С.И. Андрагогика. Основы теории, истории и технологии обучения взрослых. – М., 2007
  • Бланшар К. Лидерство: к вершинам успеха. – М., 2008
  • Мандель Б. Р. Андрагогика: история и современность, теория и практика. – М., Берлин, 2017
  • Громкова М.Т. Андрагогика: теория и практика образования взрослых. – М., 2012
  • Основы андрагогики. Под ред. И. А. Колесниковой. -- М. ,2007
  • Рабочая книга андрагога / Под ред. С.Г. Вершловского. - СПб., 1998
  • Теслинов А.Г., Протасова И.А. Образование по-взрослому. Дух андрагогики. – М., 2020
  • Теслинов А.Г., Безлепкин В.В., Петров В.Л., Щенников С.А. Обоснование российской концепции непрерывного образования взрослых. – М., 2014.
  • Пигров К.С., Секацкий А.К. Бытие и возраст. Монография в диалогах. – СПб, 2017
  • Malcolm S. Knowles, The Adult Learner. – 1984
  • Grow, Gerald O. Teaching Learners to be Self-Directed. - Adult Education Quarterly, 1991, 41
  • Stewart Hase, Chris Kenyon. From Andragogy to Heutagogy. - 2001
  • Anderson L. & Krathwohl D. A. Taxonomy for Learning, Teaching and Assessing: A Revision of Bloom's Taxonomy of Educational. – 2001
  • Вачков И. Основы технологии группового тренинга. Психотехники: Учеб. Пособие. – М.: Ось, 2000.
  • Бакли Р., Кэйпл Д. Теория и практика тренинга. – СПб.: Питер, 2002.
  • Дерябо С.Д., Ясвин В.А. Гроссмейстер общения. –М.: Смысл; СПб.: Питер, 2004
  • Кларин М. Корпоративный тренинг: от А до Я. – М., 2001.
  • Моносова А.Ж. Книга для бизнес-тренера: технологии и искусство. – СПб.: Речь, 2008.
  • Психогимнастика в тренинге. Под ред. Хрящевой Н.Ю. - СПб.: Речь, 2014.
  • Сидоренко Е.В. Технологии тренерской работы. Книги для бизнес-тренеров. – М.: Университет «Синергия», 2018
  • Сидоренко Е.В. Технология создания тренинга. – СПб.: Речь, 2007
  • Большаков В.Ю., Эволюционная теория поведения. – СПб, из-во СПбГУ, 2001
  • Наумов В. Проектирование корпоративного электронного курса. – Минск, 2012
  • Стак Э. Коучинг на предприятии. Станьте менеджером – тренером. – М., 2006
  • Трофимов В., Ломова И. Методология разработки модульных курсов // Новые знания. – 2000,№ 2
  • Eickmann, P., Kolb, A., & Kolb, D. A. Designing learning. - 2004
  • Gibbs G. Learning by Doing: A guide to teaching and learning methods. - 1988
  • Kirkpatrick, D. L. Evaluating training programs: the four levels. - San Francisco, 1998
  • Hallie Preskill, Darlene F. Russ-Eft. Building Evaluation Capacity: 72 Activities for Teaching and Training. – 2004
  • Ülo Voolglaid „Напутствие гражданину“, Tallinn 2019
  • Закон об обучении взрослых. Вступил в силу 12 01.09.2019 г
  • Закон о защите авторских прав
  • Закон о защите личных данных
  • Кодекс профессиональной этики преподавателя взрослых

Nõuded õpingute lõpetamiseks:

Õpingute lõpetamise eelduseks on osalemine vähemalt kaheksakümne kahes (82) kontakttunnis. Lisaks tuleb iseseisvalt täita eneseanalüüsi vorm, välja töötada ja esitada oma koolitusprogramm ning läbida supervisioon.

Hindamismeetod:

Eneseanalüüs, õppekava, supervision.

Hindamiskriteerium:

  • Praktilised ülesanded eneseanalüüsi kirjutamiseks
  • Koolitusprogramm, mis on koostatud vastavuses standardile
  • Oma koolituskursuse õppetunni läbiviimine täiskasvanud auditooriumile ning tagasiside edastamine.

Kursuse läbimisel väljastatav dokument:

Eterna Koolituskeskus OÜ väljastab:

  • tunnistuse, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud.
  • tõendi, kui õpitulemused ei ole saavutatud, kuid õppija võttis osa õppetööst. Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule, kuid mitte juhul, kui õppija osales vähem kui pooltes tundides.

Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus:

Koolitaja, kes omab õpetatavale valdkonnale vastav haridus ja töökogemus.

Õppekava kinnitamise aeg:

04.04.2021